torsdag, december 29

Yngre på nytt

Vilket snörusk! Sonen och jag åkte till Fältöversten och kollade lite i butiker. Fikade kaffe och busvatten (= mineralvatten) på MacDonalds. Sonen fick små grå gubbtofflor från Åhlens. Som han nu vägrar ta av sig.

Jag har fått en vision av nyårsoutfiten och inhandlade några små pinaler till den. Underkläder och pärlor. Och så bejakade jag tonåringen i mig och köpte Ebbas första nummer av VeckoRevyn. Liksom ba typ asså.



UPDATE: Tycker inte det var så pjåkigt ändå, VR. Gillar att se kändisar i snygga kläder och med coola väskor, och en massa sånt var det ju. Tidningen känns kanske lite äldre nu? En bra ursäkt för mig att glutta i den ibland! :)

7 kommentarer:

Anna sa...

Åhh, vad skönt att du köpt Veckorevyn! Jag är också lite sugen på att kika i den, men det känns liksom lite knasigt när man nu närmar sig 30... Men å andra sidan är man ju inte äldre än man känner sig ;-)

Linda K sa...

anna: Närmar sig 30!? jag närmar mig *host och harkel som överröstar nästa ord* t-r-e-t-t-i-o-f-y-r-a. Har börjat bläddra och den är underhållande. Så slå till! :)

Polly sa...

Jag vågar inte köpa den, haha. Jag är aaaaaaaldeles för gammal! Skulle kännas ungefär som att köpa kondomer. ;)

Vad stod det i den?

Linda K sa...

polly: NU har jag kollat igenom den. Helt ok, tycker jag. Vi är väl ungefär lika gamla? Är jag skämmig som köper dden? Kan ju alltid hävda att den är till bonusdottern :)

Polly sa...

*fniss*
Inte alls! Är faktiskt lite nyfiken måste jag erkänna. Trots allt är jag ju lite äldre än dig! ;) (Fyller strax 35, buhuuu.)

Jag kanske smyger ner den i matkassen, skymd bakom någon annan tidning. :) Och skyller på att jag handlar åt nån annan...

Anonym sa...

Min son har också variant på gubbtofflorna. De är sådär populära, men ack så söta! :)

Linda K sa...

jonna: mmm ser ut som en liten farbror när han tuffar runt i dom :)