tisdag, december 27

Chokladchock

Denna ask av ondo är tydligen obligatorisk på jul. Enligt svärföräldrarna. Vi får en ask VARJE julafton. Redan innan pappret avlägsnats vet man vad det är. De bekanta måtten, rassel rassel när man skakar. Alltid tre stycken. En till bonussonen, en till bonusdottern och en till maken och mig (är det så att man får rabatt om man köper fler?) Vi har sagt att dom inte ska, åtminstone inte till oss vuxna. Vi talar till döva öron. Och har man den hemma så äter man ju. Det enda som är bra är att hälften av bitarna i är äckliga, så man drar åtminstone inte i sig HELA kartongen.

Efter jobbet ska jag åka hem och röja rent i köket. Icke en chokladbit till. Icke en knäck eller kola. In med frukten. Låt det nya livet börja!

5 kommentarer:

Anonym sa...

eller hur äckligt? Här blir det fruktsallad ikväll - ska kasta all gammal äcklig choklad jag med. blä.

Linda K sa...

mmmmm fruktsallad! då blir vi två :D

Polly sa...

Att bara värma hallon i mikron och dutta på lite sötningsmedel är faktiskt inte dumt. (Även om det kanske är godast med en klick glass till... ;)

Anonym sa...

*skratt* Det är EXAKT likadant i vår familj, men vi får Paradis askar, så jag kan inte ens skylla på att hälfen är äckliga, jag smäller i mig en hel ask SJÄLV, med undantag på kanske de bitarna med romrussin och marsipan.

Anonym sa...

3 aladdin för 99, - med ICA kort... ;)