söndag, december 25

Reaguide a la Ebba

Ebba gästspelar på Expressen med tips om hur man reafyndar rätt. Synd att hon förespråkar en massa tvärtemot mitt nyårslöfte :( Några råd tänker jag iallafall följa. Om jag nu kommer ut på rean? Har av outgrundliga anledningar bestämt mig för att jobba tisdag och onsdag nästa vecka. Ångrar det nu!
  1. Var förberedd. Praktiska kläder för smidig provning och sånt. Tänka igenom innan vad man behöver, ok, men jag hittar alltid en massa annat ;)
  2. Satsa på väskor. Visst, men den väska jag har ögonen på är inte på rea...
  3. Shorts shorts shorts. Japp. Men det måste vara såna jag kan använda nu, annars bryter jag mitt nyårslöfte.
  4. Wrapen håller. Prima. Men jag nöjder mig nog med den jag har. Använder inte DEN så ofta, så fler behöver jag inte.
  5. Spana efter jeans. Jag spanar ALLTID efter jeans. När jag minst anar behöver jag ett par.
  6. Trenchcoaten håller. Bra, har min vintage Burberry.
  7. Underkläder. Nä det hoppar jag nog.
  8. Shoppa skor. Hittar jag några snyggingar så...
  9. Enfärgade baslinnen. Calida, reas dom?
  10. Köp aldrig något smutsigt/trasigt. Ere nåt litet jag kan fixa själv och plagget blir ytterligare prisnedsatt kan det vara helt ok tycker jag.
  11. Partyväskor. Näpp, behöver inte.
  12. Vinterjackor och kappor. Har så det räcker och blir över.
  13. Tänk värme. Nej det tänker jag INTE göra. För jag ska inte åka utomlands till värme och det är mååånader kvar till sommaren här hemma.
  14. Den korta kavajen. Ja en sån vill jag ha. Såg en finfin på H&M för ett tag sen, men jag misstänker att den är slut :(
  15. Skinnhandskar. Nä, det är en sån där ganska tråkig grej som jag inte köper förrän jag verkligen behöver. Till fullpris brukar det bli då...
  16. Koftan. I love kofta!
  17. Sminkprodukter. Nä, men hittar jag Lovely så!
  18. Sugen på ett brett skärp? Har ett brunt som får funka. Skulle vara ett svart då.
  19. Undvik fyndlådor. Oh I knoooooooow!
  20. Mycket Madonnalila. Snyggo, men undrar om man inte tröttnar rätt fort på lila?
  21. Satsa på kvalitet. Ja ja.
  22. Ta en powerpaus. Såklart!
PS. Ebba fick en Mulberryväska i julklapp. En blekrosa Phoebe. *avundsjuk*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det som är svårast är att hålla fokus. Är det Östermalm som gäller först, eller ska man basträngas på Åhléns. NK har ju inte rea ännu så det slipper jag nu.

Och, väskan, den är jag också avis på.

Polly sa...

Japp, jag har gjort en första attack, i Kista C.
Fick med mig lite hem, faktiskt. Inga skor dock. :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Har du hittat några fynd? Jag tänkte göra ett försök i morgon och jag ska sikta in mig på tröjor och koftor. Och kanske någon kjol. Och skor. Och lite skärp? Lycka till med shoppingen din! PS. Jag har aldrig sagt det, men jag gillar dina kläder stenhårt. Jag är in och kollar din outfit nästan varje dag. Du kan verkligen få till det!

Linda K sa...

linda: tack, vad glad jag blir :)

Usch jag jobbar ju idag och i morrn. Vill in till stan! Skulle behöva en vit skjorta, helst från Shirt Factory. Och ett till Calidalinne. Dom reas väl inte, fast å andra sidan är dom ju billiga. Annars ska jag nog försöka spara mina slantar till drömväskan :)

Durå? Några fynd?

Anna sa...

Såg faktiskt att Ebba tipsade om att mulberry.com reade "din" väska - men tyvärr i fel färger förstås...

Linda K sa...

anna: mmm min ska va mörkbrun :(