tisdag, december 20

Årets lista

Kopierar en av mina bloggaridoler och gör Årets lista:

nyhet: tsunamin, en nyhet som känns jättejobbig nu igen när det närmar sig årsdagen

skvaller: måste fundera... Persbrandts alla turer kanske
maträtt: sushi alltid

dryck: allt som är rött och som är vin
plats: Kista (flyttade dit med jobbet, ett lyft)
vardagsmys: med sonen efter dagis
seger: hur bra det funkar att lämna på dagis, jobba, hämta på dagis
flopp: löneförhandlingen, som FORTFARANDE inte är klar, morr
författare: Joyce Carol Oates
bok: måste fundera...
skor: svarta Moss-ballerinor
väska: dear old Louis Vuitton-Alma
plagg: Sevenjeansen månne?
modehändelse: Stella McCartney för H&M
designer: Stella McCartney
accessoir: kan en kamera vara det? I såfall min lilla digitala som alltid hänger med
artist: Nina Persson/Cardigans
låt: Morrissey - First of the Gang to Die
hatlåt: det läskiga är att låtar jag hatar sätter sig på hjärnan och så slutar det med att jag går och nynnar dom och tänker mjamen kanske ändå...?
love-to-hate-kändis: måste fundera...
irriterande kändis: diverse blonda dokusåpatjejer
tv-program: Desperate housewifes och Lost
dokusåpa: har faktiskt inte hängt på nån i år vad jag kan minnas...
sämsta dokusåpa: har faktiskt inte hängt på nån i år vad jag kan minnas...
rouge: Clinique
ögonskugga: Clinique
mascara: Nivea Beauté
doft: D&G:s Light Blue
blogg-must-have: (alltså sånt som bloggare bara måste ha) drömmar om det man helst vill ha (förutom fred på jorden och allt sånt), mitt fall önskeväskan :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

gulle du!! allt rött som är vin - I like!!!

Linda K sa...

sara: ja uj uj är så dålig på att komma ihåg namn på alla goda viner :S