tisdag, december 20

Nyårslöfte 1

Börjar i god tid. Mitt första nyårslöfte är att sluta handla garderobsinnehåll en årstid i förväg. Har en dum förmåga att planera min klädsel för långt i framtiden. Jag kan få syn på ett par jättesöta vårskor i januari och tänka "iiiii vad bra dom här kommer att passa i vår och i sommar". Vintern går, våren kommer. Och skorna är helt fel. Blir bara stående om jag inte pliktskyldigast använder dom en gång. Samma sak med klädesplagg. "Den här kan jag ha till midsommar." Jaså hejsan. Känner mig själv och vet att jag ändrar mig en och två och tre och 18 gånger innan jag bestämmer mig i sita sekund.

I swear, by the moon and the stars and bla bla bla...

Någon som har något annat inspirerande löfte att infria?

9 kommentarer:

Anonym sa...

eh, använda inköpta kläder innan jag kastar dem till Myrorna kanske?

Annars - träna mer, ordna fred på jorden och städa bättre i tvättstugan efter mig...

Terése sa...

Jag ska inte köpa kläder som jag kan ha "när jag har gått ner fem kilon". Har en hel hög med sådana kläder i garderoben...

Mildamakter sa...

Jag ska köra med mitt vanliga nyårslöfte, det är ett bra, man (=jag) kan inte låta bli att hålla det helt enkelt:
"Jag lovar och svär att jag inte ska springa New York Maraton" :o)

Polly sa...

Skulle inte kunna sagt det bättre själv. Med en komplettering - sluta rea"fynda"!! ;)

Linda K sa...

sara: fred på jorden hjälper jag gärna till med!

terese: känner igen det där. Guuu vad dumt att köpa nåt man inte får på sig! För att detär billigt typ.

mildamakter: HA HA HA HAHAHHAHAHAHAHAHHA!!! Det kan jag väl också lova.

polly: japp, rea suger. Ofta. Ibland. Kan va rätt bra ibland. Mellandagsreaaaaa!

Linda K sa...

malin: det ÄR bibblo, men det är BRA! :D

Anonym sa...

Good design!
[url=http://bgrybulv.com/ntat/vpvq.html]My homepage[/url] | [url=http://bycjkixz.com/jppl/wlwk.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Well done!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Nice site!
http://bgrybulv.com/ntat/vpvq.html | http://oexnkxoy.com/fyrt/fxep.html