tisdag, december 6

Svar från "elefantmannen"

Det är med förundran och lätt generad glädje jag konstaterar att min blogg sprider sig på jobbet. Det här med att äta en hel elefant, te x. Fick mail från upphovsmannen till detta uttalande:

Hello,
Kul att elefanten satte sånt avtryck. Jag antar att det var jag som klämde i med elefanten. Det är egentligen först här på [---] som jag har stött på uttrycket så ofta. Det som är intressant är vad det är som gör att en organisation använder sig av koder för att kommunicera, hur vi apar efter (apa). Vi gör det för att bl a för att vi kameleontlikt (en ödla) försöker smälta in i miljön oich på ett smidigt sätt få saker gjorda, hitta en gemensam identitet etc. Det är väl det som kallas för organisationens kultur. I vissa får man stressa som en iller (ett mårddjur), i andra kan man trava (en häst) på i sin egen takt.


Tack för det djuriska svaret, J! :)

Inga kommentarer: