torsdag, december 8

Sett på stan

Hann ränna runt en dryg timme på stan idag innan jag kallades åter till dagis för att hämta sjuk son. Hann se ett och annat. Hann klämma och prova lite. Hann hitta stövletter på Rizzo som följde med mig hem.

I skyltfönstret på Filippa K hade en skyltdocka vad som såg ut att vara en herrkofta på sig. Ganska bylsig. Jättefint till tighta brallor. Kanske med skärp i midjan? Måste kolla in makens garderob! Och på Zara provade jag ett par "knickersjeans" med fuskpäls nere vid knäna. Låter kanske galet men var bellisimo. Något liknande borde man ju kunna skapa själv. Jag är inspirerad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta hör inte hit, men hur långt har du jommit på Lipstick Jungle? Vad tycker du? Värd att köpa? Funderar på att beställa.

Anonym sa...

Ha!

På Filippa K idag satt det tidigare en brun kofta med skärp på skyltdockan. Den sitter numer på mig!
Den vita som ersatte den bruna borde också haft skärp. Varm och go är den.

Linda K sa...

joliana: Den är faktiskt riktigt läsvärd! Läser den på engelska (har den kommit på svenska än?) och den får charmfaktor 7,5 av 10 från mig.

maria: schyyst! har också en brun Filippa-kofta, med fickor utanpå. Samma måntro?

madeleine sa...

varje gång jag går in på din blogg, den senaste veckan, har all text vart mini-liten! så jag ser aldrig vad som står. vet inte om det bara är så för mig, eller nån mer.

tänkte bara säga det, för jag vill kunna läsa ju ^^

Linda K sa...

monsuite: är det inte inställningen i din webbläsare då? Kolla View - Text Size och prova att välja ett större alternativ. Hoppas det funkar! Jag har inte ändrat storlek på texten. Kul att du gillar min blogg :)

S