söndag, december 4

En timme eller två i Gustavsberg

Alltid lika trivslo att åka till Gustavsberg och kika på porslin, glas, kastruller, och allt vad det är. Gjorde så idag. Orrefors och Kosta Boda har öppnat nya butiker med fabriksförsäljning. Gillar det sådär, lite äldrevarning på mycket. Men Pastillo gillar jag:



Föredrar annars Rörstrand och iittala. Kompletterade vår samling Fresta (sonen pajade en mugg nyligen). Kollektionen ska upphöra så allt var nedsatt till 29 kr.


Och så fanns Filippa K där. Jag blev kär såklart. Visste inte att hon har Rörstrandsdesignat. Jo jag har nog sett muggarna tidigare men inte kopplat dom med FK. Jag tog mig två Solfjäder.


Sagt om designen: "Vi har skapat en mugg där porslinet ges en textil känsla. Mönstren och färgerna skulle kunna finnas på våra plagg, det är organiska former som känns både klassiska och grafiska. Funktionen är viktig - rillorna gör den stapelbar och isolerar från det varma innehållet samtidigt som proportionerna är bra för handen."


Sonen kan bara instämma.

Jag börjar nästan känna mig som Husmusen! Skynda skynda in på hennes sida för mera inspiration!

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jösses! Jag hade precis bloggat om Gustavsbergs porlin när jag gick på bloggvända bland mina bokmärken och hamnade här! Jag blev lite skraj om vi hade bloggat om precis samma porslin. Pust, det hade vi inte. Jag menar, vi heter ju Linda båda två! :-)

Anonym sa...

härligt i gustavsberg!! :)
bra presentshopping o sånt

Linda K sa...

linda: kommer inte åt din adress, var är du? Samma namn, samma bloggämne...samma mamma? HAHAHHAHA nä förlåt, skojar bara :P

mary: perfa, fast vi egoshoppade bara till oss själva den här gången :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hej igen! Adressen till min sida är http://lindastradgard.blogspot.com! PS. Vi verkar vara lika gamla också :-o