lördag, oktober 21

Sockerchock

Maken snarkar sött och jag passar på att datorisera lite.

Vi är båda två sockerbomber efter att ha varit och jättefikat. Ät så många bakelser, kakor, bullar, wienebröd och karameller du vill för x kronor. Och än en gång kan jag konstatera att ögat är hungrigare än magen. Det lassades på (bild kommer senare, denna gudsförgätna dator tar inte emot mitt kamerakort) och det smakades. Och fem minuter senare mådde jag illa. Maken mådde ännu sämre, han kallsvettades , ha ha ha! Jag skämtar inte, han blev alldeles fuktig i pannan och såg helt matt ut. Men vad gör han innan vi ska gå? Stoppar in en marmeladkaramell i munnen ändå, för att han inte ville lämna den.

Tur att vi har gått så mycket, så att inte allt socker sätter sig där det inte ska sitta.

UPDATE: före och efter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh tortyr att se alla dessa goda bakverk, förstår att ni blev illamående dock :D

Linda K sa...

anna: ögat vill mer än magen kan jag meddela :D

Anonym sa...

Låter som ett fika-ställe för mig! Var ligger detta härliga ställe? Mariefred? Har testat Taxinge men de har ingen buffé så man riskerar inte att föräta sig...

Linda K sa...

jessica e: nånstans i obygden utanför Vadstena :)

Unknown sa...

Varför käkade du inte upp allt? Förstår inte? Du käkade väl mer sedan?

Linda K sa...

janne: jag hade kväljningar! jag mår fortfarande lite illa när jag tänker på grädde...