lördag, oktober 21

Rapport Vingåker

Vår lilla semster inleddes igår med en tur till Vingåker factory outlet, och jag känner att en rapport är på sin plats.

Första intrycket när jag kom in var jag svimmar jag svimmar här finns så mycket att jag aaaldrig kommer att hinna kolla igenom allt. Plockade på mig och när jag inte kunde bära mer baxade jag in allt i provhytten. Den proceduren upprepades det tre fyra gånger. När jag var nöjd kollade jag igenom barnavdelningen, och sökte till sist upp maken som förirrat sig i herravdelningens rika utbud. Med van hand guidade jag honom igenom klädhavet och han kom ut på andra sidan med byxor, kavaj, rock och halsduk. Himla snygga karl!

Och jag då? Jo jag hittade en ultimat partyklänning från Tiger. Bjud mig på partaj nu, någon! En grå ullig djupt v-ringad figursydd tröja från Tigers provkollektion, som jag begagnat (farmors uttryck) redan idag. Sen har jag hört att det är straffbart att lämna en outlet utan ett par nya jeans, och eftersom jag inte hade ett Whyred-plagg tidigare, kunde jag inte säga nej till ett par sådana. Hög midja, slitna, tighta. The lycka was gjord. Sonen fick ett par baggy jeans, han kommer ta småtjejerna på dagis med storm.

Alltså:

  • Folkmängd: förvånansvärt låg. Inga köer till provrum, inga som rev och slet i samma plagg som en själv.
  • Att fynda: finns hur mycket kläder som helst. Går att göra duktiga fynd, men det finns en hel del skräp också. Mitt motto: Alltid hittar man nåt!
  • Storlekar: ganska blandat, men inte omöjligt alls att hitta sin storlek. Mäkta irriterande när det bara fanns ett enstaka plagg i helt fel storlek av något man VILLE ha... *mutter suck morr*
  • Priser: typ halva priset, ibland mer. Min klänning hade kostat 1800 kronor i butik, här var den nersatt till 299! Såg å andra sidan sånt på Filippa K-avdelningen som är billigare på Barkarby outlet än på Vingåker.
  • Tidsåtgång: vi hade tänkt vara där nån dryg timme men kom ut efter tre. Rekommenderar oömma skor.
  • Märken värda att fynda bland: Tiger, Filippa K, Acne, Whyred, Hunky Dory, massa jeans av alla de slag.

Så, mina damer och herrar, shoppa tills ni droppar.

18 kommentarer:

Minna sa...

A som i apa
V som i vrål
I som i isterband
S som i spektakel

vad blir det?

AVIS!!!!

Linda K sa...

minna: gulle, ta en tur nån gång :)

Anonym sa...

meh - jag vill också shoppa... Det enda jag shoppat den här veckan är barnens förba---de skolkort. Hur kul är det även om de är vackraste ungarna i världen??

Räknas ägg och keso? Nähä, trodde inte det heller... ;)

Linda K sa...

hedgehog: ägg och keso faller inte in under kategorin prima shopping, nej :D

Anonym sa...

Såg din Cacharelblus (blågrön)skymta förbi i djävulen klär i Prada.
ewac

Anonym sa...

yep, Factory är ett guldkorn att åka till och få tag på fina saker som åtminstone inte majoriteten struttar runt i...trevligt trevligt, särskilt när man bor bara 30 minuter därifrån ;)

Linda K sa...

ewac: åhå det gör ju inte saken sämre :D

elin: jaså! grattis, hänger du där allt som oftast då? :)

linda m sa...

kanske dax att åka dit, kanske värd resan..? :-)

Linda K sa...

linda m: hemma igen? ja det är nog värt att titta dit, man hittar alltid nåt :)

Anonym sa...

haha, jajamen...en titt då och då, som du sagt, alltid hittar man nåt! Fortsatt trevlig helg :)

Linda K sa...

elin: tack det samma :)

Sara sa...

Jäklars vad praktiskt det låter - en massa snygga kläder på samma ställe och till billigt pris. Vingåker - here I come! ;)

Kerstin sa...

Åh, vad superspännande. Kom hem snart och vissa upp ALLT.

Polly sa...

tackar för rapporten, väntar på bilder nu bara.. ;P

Anonym sa...

Ok, hur skulle du bete mig i min favorit outlet där det finns Burberry, Dior, DKNY, Calvin Klein. Mulberry mfl?

Linda K sa...

sara: u go girl! :D

kerstin: jag kommer jag kommer :)

polly: kommer! ska bara ta hand om skruttig son först :(

lox: svimma, förhandla mig och sen svimma igen? :D

Anonym sa...

..men en av de allra största sakerna med vingåker är ju det att de fattar att man vill prova allt! Alltså finns det varuvagnar att lägga kläderna i medan man strosar runt och ruinerar sig. Inga förslitningskador av modellen "jag måste prova ngt från alla butiker på Åhlens city". Åh vill dit nu!/Jenny

Linda K sa...

jenny: ha ha ha ja just ja! kundvagnarna! helt brutalt :D