onsdag, oktober 25

Gäääääsp

Toktrött, men nu när jag har lite kväll för mig själv vägrar jag gå och lägga mig. Och det kan ju bli rätt ok sovmorgon i morrn eftersom sonen är sjuk. Märkligt, på dagis sa dom att han var hängig och inte sig lik. Här hemma har han varit helt sjövild. Och lite febrig.

Hittar inte mina raggsockor! Dom behövs nu. Bo i hus = kalla golv vintertid. Nu vintertid. Ugh. Minns att jag la dom på ett smart ställe i våras. Ett smart ställe, få se nu... på vinden? I källaren? I nån garderob? Äsch, kunde jag sticka skulle jag sno ihop ett par på studs.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar inte hur man kan leva utan raggisar. Jag får årsladdningar av mamma - får välja färg och mönster själv. Lyllans mig, för själv kan jag bara sticka grytlappar och halsdukar och de funkar dåligt på fossingarna :)

Linda K sa...

hedgehog: lyx, lyx och åter lyx! :D

. sa...

Mitt hus är inte stort, men på något sätt har jag alldeles fullt med smarta ställen där saker försvinner! Konstigt!

Tack förresten! Såg att jag fick vara med på din lista. :D

Linda K sa...

anna: prima blogg på prima lista :)

Anonym sa...

ack ja, samma problem varenda år.DE tycks ha fått liv mellan säsongerna.kanske flyr sommaren eller nåt och glömmer att återvända igen när man behöver dom.

Désirée sa...

Vill du ha lite hjälp för att komma igång med stickningen? ;)

Anonym sa...

Jag är världsmästare på att packa undan saker på bra ställen, tyvärr inte lika bra på att komma ihåg...

Linda K sa...

emme: dom får osynliga fötter i sig och sticker... :P

démoée: ja tack, hur går det till?

tasstaylor: tänker alltid att jag ska städa vinden, men på sommaren är det för varmt och på vintern för kallt. Kanske borde nu... :O

Désirée sa...

Aha! Du har nappat!
Titta på www.garnstudio.com
eller knitty.com
eller magknits.com
Det finns massor med gratis och roliga mönster på nätet.
Hjälp kan du får genom att gå med på mejllistan sticka (hittar på sticka.org)
Stcikbloggar finns massor, för att kolla på svenska gå in på http://svenskastickringen.blogspot.com/
DET ÄR ROLIGT ATT STICKA!

Linda K sa...

démoée: åhå! måste hem till farmor och låna stickor och kanske lite garn. Här ska stickas :D