onsdag, oktober 25

Bustier

Jag är nog påverkad av Marie Antoinette utan att ha sett filmen, för jag har blivit jättesugen på en bustier. Just det, en bustier. Det ordet lärde jag mig i senaste Damernas där det finns en underbart fin svart från Vila (som kanske kanske kanske kan finnas i min garderob också). Enkel svart med lite diskret spets. Inget raffset utan klassiskt snyggt. Slutar vid höfterna, alltså ingen sån där navelgrej. Nästan omöjlig att komma i, men när man väl är där sitter den som en smäck. Till jeans, eller svart byxor om man vill vara lite finare. Kavaj över om man inte vill vara för bar.

Fröken Miller är kanske inte mitt ideal men här var hon ju riktigt fin. I en B-U-S-T-I-E-R.


UPDATE: jag skrev bustier fyra gånger i det här inlägget...ups nu blev det fem. Snacka om nytt-ord-kåt!

14 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag läste DV igår och såg den där Bustiern från Vila. Jag blev helt andfådd - måste ha en nu. Ska vi tävla om vem som har den först?

Linda K sa...

kerstin: *viskar* jag har den redan ;)

Kerstin sa...

Näeeeeee ... är det saaaaaaaaaant????? Vad orättvist!!!!!!

Linda K sa...

kerstin: MOHAHHAHAHAHAHH!!!

närå, finns kvar i Kista centrum. Jag klämde ner mig i en small. Har å andra sidan inte mycket till bröst. fanns large kvar också :)

Kerstin sa...

Åh, då är det väl antagligen kört i stan. Attans. Jaja, slit din med hälsan och för min del med.

Linda K sa...

kerstin: will do. Om du inte vill att jag köper en åt dig och skickar? kanske svårt att veta storlek utan att prova i och för sig...

Anonym sa...

Var det bra pris eller? Vill ju inte lägga ut för mkt innan man vet om man använder den. Har så många vill-också-ha-som-alla-andra plagg i garderoben. Know what I mean?

Linda K sa...

300 kr :)

Doris och Rita sa...

M..m..men hur rör man sig i en sådan? De råkar inte ploppa ur om man lyfter lite på armarna, eller?
Bustier låter till skillnad från korsett lite mjukt. Stämmer det?

Doris och Rita sa...

M..m..men hur rör man sig i en sådan? De råkar inte ploppa ur om man lyfter lite på armarna, eller?
Bustier låter till skillnad från korsett lite mjukt. Stämmer det?

Linda K sa...

asha: jag rör mig alldeles utmärkt, det är inte direkt så att mina behag ramlar ur. Det är dom alldeles för sparsamma för ;) Ja den är mjuk, elastisk och med två "stålpinnar" fram som håller allt uppe. Helylle!

Linda K sa...

carro: nä precis, den sitter liksom alldeles för tight för det! :D

Kerstin sa...

Vad gullig du är. PUSS. Men jag tror att sån sak som en bustier är bra att prova innan man köper. Det är tanken som räknas - och nu är du en ängel i mina ögon.

Du, är det okej om jag länkar till bilden på Sienna till dig?

Linda K sa...

kerstin: japp jag är också helt för att prova innan jag köper!

heeeeelt ok!