söndag, oktober 15

Det drar ihop sig

Förra året var jag verkligen hypad över Stella McCartney och H&M. Hängde på låset, slogs om plagg och mådde psykiskt dåligt. Och lovade mig själv att nu får det vara nog, jag orkar inte med det här en gång till. Lite under ens värdighet eller nåt.

Nu är det Viktor&Rolfdags. På H&M. den 9 november. Och jag är cool som en filbunke. Har sett en del plagg i tidningar och på nätet, och jag känner... sådär. Fasligt mycket hjärtan överallt. Stilettklackar. En del fint också såklart. Kanske nåt kul herrplagg? Har ju en Lagerfeld-skjorta som jag älskar. Men, plagg värda att trängas för? Många av mina Stellakläder har jag skaffat senare, på blocket eller sånt som hängde kvar.

Nu har jag i och för sig bokat en date med Polly inför dagen D, så på plats ska jag vara. Få tag på nåt för att det är kul med ett V&R-plagg. Och för att få umgås med Polly :D

14 kommentarer:

Polly sa...

Den där tröjan är kusligt söt. Jag vill se hela kollektionen!

Anonym sa...

Ni är alla välkomna till mig igen när kläderna släpps på nätet ;)

Anonym sa...

Hihi...och jag är tvärtom. Jag måste ärligt säga att Stella kollektionen var en axelryckning, men V&R -nice ;)
Och för att inte tala om alla underbara stilettos.

Men att springa gatlopp i H&M butiken.....nä, det för vara även i år.
Däremot så grämer det mig fortfarande att jag missade när Lagerfeldt designade för H&M. Då hade jag garanterat slagits!!
;)

malla sa...

Är man iskall och befinner sig i Borås så brukar bitar av de där kollektionerna dyka upp i H&M:s Fyndis! Fast ex antal månader efter de släpptes då... :) Hänger forfarande lite Stella här och där och de illröda Solange såldes för ett löjligt pris i våras...

Fast man blir ju lite efter alla andra om man väntar in fyndis... Men de riktufga klassikerna kan man kanske fynda!

malla sa...

riktiga... usel på att stava en slö söndag.. :)

Linda K sa...

polly: mja man kanske hinner ändra sig ;P

hedgehog: verkar helt gaaalet ! :)

mocca: smaken är som baken, och tur det :) Ja Lagerfeld var riktigt najs!

malla: men precis, vill man så kan man ju få tag på det mesta i efterhand.

Anonym sa...

Jag har sett en hel del fina plagg, men jag tror inte jag ska rusa dit den nionde. Stella-kläderna hängde ju kvar jättelänge i butikerna.

Linda K sa...

sura tanten: jag går dit och ser vad jag får :)

Kerstin sa...

Jag ska dit och slåss med näbbar och klor. Stella orkade jag inte med efter Karl Lagerfeldt-kollektion. Så jag har laddat i två år nu...

Linda K sa...

kerstin: då har du verkligen laddat! skulle kanske smyga precis bakom dig när du brakar fram med mord i blick? ;)

Anonym sa...

Stella köper man när det är rea på Harvey Nichols.

Viktor och Rolf... sådana kläder köper jag inte alls. Finns inte där jag bor. Och stå och köa på hm... nej.

Linda K sa...

lox: nä ingen vits att köa efter nåt som inte finns :)

Anonym sa...

här kan ni se lite killkläder: http://www.cafe.se/?id=12189

Linda K sa...

roffe: cool! :)