torsdag, mars 13

Worldmap

Det finns en kudde som jag går till ibland... Förlåt, fick den på hjärnan.
Det finns ett Josef Frank-mönster som jag är kär i. Worldmap. Världen, typ. Vet inte riktigt varför, alla hans tyger är ju underbara. Men det är nåt med detta. Det finns inte på metervara, skit också. Annars vore det ju världens ballaste att spänna det över en stor duk och ha på väggen som tavla!

Mönstret finns alltså som kudde och sen nyligen som tabletter. Ej för mun, för köksbord. I svart eller brunt. Igår tappade jag kontroll och kunde inte släppa den svara kudden med Europamotiv på ena sidan och Amerika på andra. Och för att inte begå brottslig handling blev jag ju tvungen att betala för den. Fast jag har inte packat upp den än, den ligger där hemma inlindad i sitt glansiga papper i en prasslig kasse.

Ett tag fick jag en vild idé att göra tavla av kudden. För att det skulle bli så snyggt! Men det är kanske att bruka våld på ett vackert ting?
Den får mogna i sin påse ett tag till.

12 kommentarer:

Peace in mind sa...

I svart också, åhå...Har den rödbruna amerika/afrika.
Nu hoppas jag verkligen att intresseklubben noterar detta, och att resten skickar lite sura kommentarer till båda i radarparet...

Åsa sa...

Hmm tavla vore dööö snyggt!
Ni har god smak radarparet:*)

Linda K sa...

anna funderar: kära kuddkollega! jag stod patetiskt länge och vände och vred på dessa arma kuddar. dessa val!

stumpan: mmm coolers :)

Anonym sa...

Mycket, mycket bra val, är riktigt avundsjuk.

Linda K sa...

anna krimskrams: och lite rikare ;)

C. Meow sa...

En del mönster fastnar man bara för. Jag kan vara lika patetisk. Står och kramar grejen in butiken, kan knappt släppa för att betala *rodnar*.

Tavla skulle bli finfint, men jag gillar den som kudde (och kanske matcha med ett gammalt sjökort på väggen om det funkar med resten av inredningen). ... och skepparkrans på Maken. Näää

Glamourbibliotekaren sa...

og DER fikk jeg Christer Björkmans låt på hjernen. THANKS A LOT!

(visste du at den låten også kom med fransk tekst?)

Linda K sa...

camilla: ha ha ha maken skulle skratta åt det, iband larvar han sig och sätter nån pälsgrej som jag har under hakan! och så kudden till det - ultimat :D

glamourbibliotekaren: ja jag tror jag hört den på franska... burr!

Anonym sa...

Fin kudde, skulle va bra att ha i soffan, så kanske dottern lär sig litet per automatik + att den är snygg...

Kan du tipsa mig om vad kudden kostar, så slipper jag gå och kolla?

Hälsningar
Nina

Linda K sa...

nina: kolla in på www.svenskttenn.se! prima att förena nytta med nöje :D

Mocklis Sara + Åse sa...

Du har precis köppt min drömkudde!
Släpp den inte....
Jag har själv gått och hållt i den men inte tyckt att jag har haft råd eller lämplig "pidestal" plats.
Det är nog en av Josef Franks snyggaste mönster om det går att säga så om hans fantastiska mönstervärld.
Grattis!

Linda K sa...

mocklis sara: åh. jag tycker också den är dyr och vet inte heller var jag ska ha den. Skyller allt på den där magen ;)