torsdag, januari 10

Vi hittar på nåt annat

Jag har bestämt mig. Vi skiter i julgransplundringen i helgen. Hittar på nåt roligare istället. Jag minns förra året så här:
  • Knökat med folk - tokvarmt
  • Det räcker med en unge som skriker - behöver inte hundra
  • Sonen vägrade dansa och krävde att bli buren - det klarar jag inte längre
  • Sonen gillade inte dansen, trots att jag bar honom - jag var väl inte heller upp över öronen
  • Kul att träffa kompisar - men ack så trångt och alldeles för mycket kakor och bullar
  • Sonen fick godispåse varav han gillade kanske tre bitar - resten får föräldrarna

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag minns med fasa barndomens julgransplundringar, man var tvungen att dansa, man var tvungen att ha kliande kalasbyxor och så fick man russin i påsen.

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha, låter ju som ett trauma!

Miss Upsey Daisy sa...

Sonen kommer att tacka dig när han blir äldre :D

Anonym sa...

... som med dans kring midsommarstången, man kämpar som ett djur för binda kransar, åka höskrinda till stången och sen ska det dansas. Maken o jag får dansa o barnen typ skäms. Vi har lagt ner nu:)

Linda K sa...

miss ud: :D

anna: fast midsommar känns annorlund atycker jag, det är ju en helg. jag binder gladerligen kransar och dansar runt :)

Anonym sa...

Somliga barn börjar prata om julgransplundringen redan när man klär barnen, så hos oss blir det plundring på söndag. Men den startar utomhus med korvgrillning. Värsta Friluftsfrämjandet, höhö!

Linda K sa...

mel e: vår egen grn åkte ut förra helgen, orkar inte hålla på och plundra. tråkmamma!

Anonym sa...

Klär GRANEN menade jag, inte barnen!! Men du fattade...

Linda K sa...

mel e: ha ha ha, ja jag anade det ;)