fredag, januari 18

Deep thoughts

När man inte ens orkar masa sig iväg till kaffeautomaten för eftermiddagskaffe, då är det väl ändå dags för helg?

Tänker en hel del djupa tankar så här dags. Som att det var väldigt vad mycket det kan komma ur en tub, trots att den är tom. Man kan alltid klämma ut liiiite till. Och så föreställer jag mig skräckscenariot att mina fötter skulle växa och inte återfå sin vanliga storlek. Jag har hört att det händer gravida. Jag vägrar. Och kastar en blick mot pistolbootsen som fick åka av en stund efter lunch.

Och så är jag kär i den här koftan. Vårens kollektion. Tänk att man kan förbeställa redan nu. Tänk om man kunde få jeansen till.



31 kommentarer:

Anonym sa...

Sån där kofta brukar jag prova typ varje säsong. Och varje gång blir jag lika besviken över att jag har alldeles för stora brön.

Sorgligt men sant.

Linda K sa...

polly: jag tänkte att mina brön skulle avta så smått under vår/sommar :)

Anonym sa...

Tänkte just skriva det Polly just skrev. Den är inget för storbystade. Inte för de som har någon form av byst alls tror jag, för knytningen är lixom mitt på tutten.

Linda K sa...

agneta: vet faktiskt inte om jag någonsin testat den modellen. ett mission!

Anonym sa...

Varifrån kan man beställa den?

Anonym sa...

Fin men ingen för mig, stora bröst grejjen..

Kanske ska bli gravid - så att mina fötter ändrar storlek. Attans ska nog ta en krogrunda i helgen och leta efter mannen i mitt liv! :) ELler ja, mannnen till mina större fötter..

Peace in mind sa...

Vi som har standardstorlek kan nog lugnt slå till på denna kofta. Fint med orange knyt. Tänk vad bra den kommer funka som amningskofta, jag stöder dig i alla dina köpfunderingar. Skönt va?

Anonym sa...

Reagerade oxå på tutt-rosetten ;-) Men koftan är ju jättesöt! Och ja, tuber gömmer alltid lite mer än man tror. Jag blir ofta snål och klipper upp mina för att få det där liiiiilla extra oxå. Hmmm, en bag-in-box rymmer oxå alltid mer än man tror! *fredagshjärnan talar*

Unknown sa...

Jeansen borde du få för en billig penning eftersom dem är trasiga.

fröken L sa...

Har drömt om den koftan länge, men också varit tveksam till rosettplaceringen. Och priset...

Anonym sa...

mina fötter växte från 37 till 38 under min första graviditet - och sen lite till - så nu är jag 38.5. Jag fick ge bort alla mina skor. Sugigt alltså.

Linda K sa...

anonym: lite här och var i nätshopar har jag sett!

angelica: för att du vill ha störra fötter? :D

anna funderar: det känns tryggt!

emma: klippa upp bör man! :D

janne: eftersom DOM alternativt DE är trasiga, jan!

fröken l: vårvarianterna är billigare, bomull istället för ull. rosetten är ju pricken över i:et :D

hedgehog: händer det mig gör jag som askungens syrror. har inte råd att inte komma i mina pjuck :O

Anonym sa...

Jag behöver ingen ny kofta idag men ett nytt jobb.
Hur skriver man en bra ansökan ????
Har du sett några bra exempel , bra att tänka på ,nu när du läst ansökningar?
ewac

Anonym sa...

Ja, 35,5 är inte alltid så spännande... :)

Anonym sa...

Tjena Linda! Du,jag såg för länge sen i din blogg att du köpt den där Filippa k-skjortklänningen i blå/vit randigt. Vet att den är förra årets men jag tycker fortfarande att den är ursnygg men såklart finns den ju inte kvar nånstans..
vet du andra ställen som kan tänkas ha såna liknande kanske..? Och vad tror du, är den totalt ute denna vår och sommar eller funkar den fortfarande?

Ha det gött.

/Anna

Linda K sa...

ewac: det har jag absolut. maila mig!

angelica: det vet jag ju inget om

/hon med båtarna :)

anna: jag gillar min jättemycket och tänker ha den i sommar antingen det är inne eller inte. tycker inte man ska bry sig FÖR mycket om vad som "gäller", huvudsaken man trivs och känner sig fin! Säker på att det dyker upp en massa liknande i sommar :)

Anna sa...

ha ha, äntligen ett plagg för oss med plankiga framsidor med andra ord - hejja!! ;D
de är så fina!!!

Anonym sa...

Var? Var? Hittar man såna? Jag måste vara blind men jag hittar bara nån tysk sida, det borde vara enklare va? :)

Anonym sa...

Jag köpte en sån kofta förra hösten när jag var gravid och den funkade perfekt över magen, som fick sticka ut fram! Och den funkar ju nu med såklart. Och min byst har aldrig varit av besvärande storlek...;)

Unknown sa...

Jag skriver som jag vill!

Linda K sa...

lilla mamman: heja! :D inte helt plankig för stunden, men min tid skall komma!

frida: kolla här till exempel: http://www.sheilastore.se/ oc här.
http://www.ajabajakids.com/default.asp?mode=brands&brandID=36

hh: låter betryggande :)

janne: ja. men fel ;)

e sa...

Köp, köp! Jättesnyggt med orange knyt. Har höstvarianten i midnattsblått. Komplimangerna haglar. Och vad gäller knytningen så kan man ha den lite nedanför de små bröna (äntligen har jag glädje av att de är små ;)

Linda K sa...

e: jag är bra sugen! hor är den storleksmässigt?

Katti sa...

Tycker du har bästa stilsmaken, men kan bara inte fatta Odd Molly. Det är inte snyggt. Och tycker du klär mycket bättre i starkare färger. TYp din chloeblus (tror jag det var). Nej...sluuuta med OM... det är kejsarens nya kläder,

Linda K sa...

kattis: ha ha ha, inte BARA odd molly, men joru jag gillar del av dom plaggen. man måste ju blanda! :)

e sa...

Jag är 180 lång och har en 4:a. Den sitter perfekt. Långa ärmar. Lagom långa alltså inte för långa.

Linda K sa...

e: okidoki, tack! jag tror jag kan var aen 2:a :)

Linda K sa...

e: okidoki, tack! jag tror jag kan var aen 2:a :)

Anonym sa...

Jag har vanligtvis small/medium i tröjor, är 170 lång med C-kupa och en small (storlek 1) sitter perfekt på mig. Bysten är inte ett problem i mitt fall men det kanske är för att jag kompenserar med att vara smal över ryggen. Har svårt att tro att du behöver en 2:a!

Katti sa...

Full respekt för det! :) Jag vet hela Sveriges fashinoister älskar dem, men no no not for me. Men nöjer mig med att säga att du till 98% ändå har drömgarderoben och det är otroligt inspirerande!

Linda K sa...

anonym: får nästan testa. tenderar att vara lite bredaxlad ibland. tack för råd!

kattis: ha ha ha, tack söta :)