söndag, januari 27

River i Sköna Hem

Speciellt tre saker i senast Sköna Hem jag känner behov av att reflektera över:

1. Varje hem behöver en grön kudde. Som blixt från klar himmel slog det mig. Har ju den broderade, men jag tänker även helgrön.



2. Var hittar jag ett sånt här skrin? Heter det något speciellt? Ja har sökt med ljus och lykta men hittills kammat noll (för er som är födda på 80-talet och senare: det betyder ungefär "inte hittat nåt").



3. Kolla leoparderna! Jag köpte ett par såna leggings på Wardrobe Stockholm en gång i förvirringens tecken (antagligen för att Ida hade dom på sig när jag var där och såg grym ut). Så som på bilden skulle till och med jag kunna ha dom! När jag blivit smal igen.

21 kommentarer:

Lox sa...

Och kolla trappan!

Jag är nog lite trappk- a med ring över - t. Vill ha en ny trappa då vår ser ut som att den införskaffades på Epa.

(Vi har Margretheskålarna i rött.)

Annie - PD sa...

Det här numret var trevligt värre... Alla tapeter... aahhhh :D

Linda K sa...

lox: ja den var cool. skaffa! :D

annie: ja det var riktigt trevligt!

Anonym sa...

Toppnummer var det. Kul kommentar i artikeln till den sista bilden om att dottern hade så få prylar framme. Hade vi haft så mycket i vår trapp hade jag slagit ihjäl mig eller prylarna för länge sedan.

Kär blev jag i det röda ballerinafotot. Det vill jag ha att sätta upp i stora dotterns rum

Anonym sa...

Toppnummer var det. Kul kommentar i artikeln till den sista bilden om att dottern hade så få prylar framme. Hade vi haft så mycket i vår trapp hade jag slagit ihjäl mig eller prylarna för länge sedan.

Kär blev jag i det röda ballerinafotot. Det vill jag ha att sätta upp i stora dotterns rum

Linda K sa...

marie: nu måste jag titta en gång till!

Linda sa...

mmmm jaaa, rosa och äppelgrönt - det är mitt vardagsrum i detta nu. det är verkligen vårigt!

Anonym sa...

Skrinet är nog ett alrots skrin alt påfågelbjörk :-) (som dotter till en snickare så har man ju fått en del träsorter "droppade" i samtal genom åren :-D)

Linda K sa...

linda: mmm!

jessica e: damn! tack! pappa har inga på lager? :)

Anonym sa...

Gå på loppis, antikaffärer etc etc - såna där skrin tycker jag mig se lite överallt!

Anonym sa...

Skrinen är finfina, har fyra stycken staplade på varandra med krimskrams(!) i. Brukar springa på dem på loppisar då och då - ska spana järnet åt dig nu!

Linda K sa...

carolina: hu jag har inte lyckats än, men jäddrar i min lilla låda när jag är mammaledig! då ska jag spana :)

anna krimskrams: ååååhhhhh du är min ängel! :D

johanna sa...

loppisar är mitt tips också, det finns högvis med såna om man orkar spana lite. gärna på lite "udda" ställen brukar det finnas fynd.

hon med sakerna i trappan hade ju ställt dit det just för fotograferingen fattade jag det som. det nämndes i ett flertal bildtexter att saker o möbler arrangerats speceillt för bilden. fast vissa människor kanske verkligen har det så daglidags..

Anonym sa...

fniss, som 82:a vill jag bara säga: jag förstod uttrycket :D och använder mig av det själv i vissa sammanhang :)
som tillexempel:
"Men där kamma han noll"
så kan man sätta in den meningen i diverse sammanhang..

=)

Unknown sa...

sericea: får bli en bättre loppisspringare... :)

heléne: ha ha ha, det var nog mest jag som kände mig lite ålderdomlig :P

Anonym sa...

Haha, ja, jag är 87:a och jag vet också vad "kamma noll" är...

Anonym sa...

Haha, ja, jag är 87:a och jag vet också vad "kamma noll" är...

Anonym sa...

ja de va nästan så det märktes :)
men ändå!
kom i håg du är yngre idag än på torsdag? ta vara på den tanken :)

Linda K sa...

ellen: fint! :D

heléne: jag åldras med värdighet :)

Unknown sa...

Haha, jag tycker att det är bra att Linda översätter från gammelsvenska ibland, så slipper vi ha google uppe vid sidan av hela tiden ;-)

Linda K sa...

livet mitt i livet: jag jag månar om ungdomarna :D