onsdag, januari 30

Heliga onsdag

Fick ta Bibeln till hjälp för inlägget nedan, för jag kan tyvärr inte den heliga skrift by heart. Sen blev den liggande på mitt skrivbord. Så kom det in en herre och ville ha hjälp med något. Det blev så tydligt att den låg där att jag kände att jag borde säga något.

- Ja här sitter jag med Bibeln.
- Ja du gör visst det.
- Lite spiritus till lunchen sådär [med glimten i ögat]
- ... jaha... jo alltså, det här med konstföreningen bla bla bla...

Ibland ska man kanske bara låta saker och ting vara.

8 kommentarer:

Polly sa...

Sa du "gå i frid" sen när han gick? :)

Anonym sa...

Haha! Dagens skratt!

Linda K sa...

polly: jag nynnade helig heelig...

anna krimskrams: :D

Anonym sa...

:D Klockrent!

Linda K sa...

sara t: ;)

Anonym sa...

hehe, du skulle sagt: Pax Vobiscum.

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha! nästa gång :D

Anonym sa...

"när man känner att man borde säga något är det oftast bäst att vara tyst" (andra korinthierbrevet).

mja, jag skissar på en liten byrå eller dylik möbel att lägga post och nycklar på. bör helst vara i ungefär brösthöjd så ett bord duger inte, och gärna 50-tals stuk. inte lätt....