torsdag, januari 24

Aj aj aj

Det börjar bli lite mycket aj aj aj här nu. Aj aj aj när jag reser mig. Aj aj aj när jag går. Aj aj aj när jag sätter mig/lägger mig/ligger. Aj aj aj hela tiden med andra ord. Så var det bara kvällstid för ett par veckor sen, efter en uttröttad dag. Nu är det konstant.

Det får bli ett läkarsnack framöver. Har ingen enorm önskan att gå ner i tid eller bli sjukskriven, men det finns kanske nåt man kan göra eller tänka på för att motverka aj aj aj:et?

Tulle Lille Tulle Luuuuu, skrämmer vi det onda - BU!

Translation: Pain in the ass. Kind of.

20 kommentarer:

Nuttemamman sa...

Jag lider med dig. Jag har haft foglossning under alla mina graviditeter. Sista gången gick jag på sjukgymnastik och vattenjympa i varmvattenbassäng. Rekommenderas.

Linda K sa...

nuttemamman: hur vet man om det är det då, eller om det bara är ett väldans bäckenont? guu vad skönt det låter med varmvatten!

Anonym sa...

2 Alvedon nu och då förbättrar husfriden ;)

Unknown sa...

På MVC kan man få låna ett foglossningsbälte(eller vad det heter) som man spänner runt höfterna för att mildra foglossningen.

Lox sa...

Det låter som att du ska prata med mig...

Anonym sa...

Gå till en kiropraktor vetja, eller ring bara och prata med en sån om du är osäker. Men välj en som är med i LKR. Kolla på www.kiropraktik.se vilka som finns kring Stockholm. Melina :)

Linda K sa...

recidiv: jag tror detta är beyond alvedon :(

janne: det låter skitfult... :(

lox: jag ska prata med dej!

melina: ska höra med min mvc-tant när jag är där nästa gång vad hon rekommendear :)

Unknown sa...

Jag anade att det svaret skulle komma.

Anonym sa...

Jag hade foglossning både förra gången och denna, denna gången började det i v15... sjukt irriterande...
Standardtips:
Gå inte i trappor (och måste du så gör som små barn, ett steg, ihop med fötterna, nästa... osv)
Sov med kudde mellan knäna (funkar inte för mig)
Bäckenbälte (lysande om man har problem med bakre fogarna)
Och mitt jättetips:
AKUPUNKTUR!! Hjälpte sjukt bra och jag kan fungera i vardagen igen :-D

Anonym sa...

Jag har haft kraftig foglossning båda gångerna och kan verkligen rekommendera bälte som nämnts tidigare. Det är grått och fruktansvärt fult. Inte nog med att det är fult och man måste försöka dölja det med kläder (även om man är gravid på sommaren!) så låter det hemskt när man tar av det, Riitsch - åsså visste alla att jag var på jobbet!

Linda K sa...

janne: du känner mig så väl.

nattvinge: tack för tips! kudde kör jag med. tills den ramlar bort, det vill säga. hu är lite rädd för akupunktur, men om det hjälper så kanske... :S

susanne: ha ha ha! urr, får se vad mvc-tanten säger...

Spiro sa...

Nu känner jag mig ju alldeles klagig och överreagerande i mitt senaste inlägg. Ingen foglossning här. Får tänka på stackars Linda K i fortsättningen när jag tappar sugen..;o)

johanna sa...

Jag har inga gravidtips :o) utan har testat akupunktur och det verkar läskigt men det är helt ok. fast om du har sprutskräck kanske det inte rekommenderas.

Linda K sa...

spiro: alal har vi våra krämpor, men måste få beklaga sig då och då :)

sericea: inte direkt sprutskräck, men det är väl inte det roligaste jag vet...

Anonym sa...

Tänk på det som en halvtimmes vila så kanske det känns bättre ;-) Man komer dit, de pillar på bakom ryggen (inte titta) och så vips har det gått 20 minuter (erkänner att jag nästan somnade nån gång) och man är färdig.

Linda K sa...

nattvinge: ja kanske det :)

Minna sa...

Jag stämmer in i kören... aj aj aj...

Linda K sa...

minna: vi lider ihop!

Ulrika sa...

Förstår vad du menar. Samma sak här...

Linda K sa...

ulrika: vi får hålla uuuut!