fredag, januari 18

En riktig kompis

Nu känner jag mig lite som Carrie som hade skrivtorka och skrev om sin strumplåda och pommes frites. För jag tänker hylla Lypsylet!

Det finns mycket man tänker att man inte skulle klara sig utan. Mobil, agenda, sminkväska... Allt det där skulle jag, om än inte smärtfritt, klara mig utan en dag. Men det finns en liten pinal jag bara inte får glömma. Som jag tvångsmässigt placerar ut överallt för att OM jag ändå glömmer ska det finnas där för mig.

Lypsylet. Det finns i hallen, vid sängen, i badrummet, i alla mina väskor, i diverse jackfickor, i bilen (därifrån försvinner det helt mirakulöst ibland, maken kan vittna om min reaktion. Kör kör köööör till närmaste bensinstation jag står inte uuuuuut!) och givetvis på jobbet. En torr läpp är en panikartad läpp. Jag kan känna hur den liksom skrumpnar och drar ihop sig. Det vill vi inte, nej nej.

Så, jag vill hylla denna lilla hylsa full med bra. Lypsyl, som luktar mamma när jag var liten. Lypsyl som sonen smetar över större delen av sitt ansikte och som sen har en touch av dreggel kvar på stiftet. Lypsyl, min allra bästa vän.

21 kommentarer:

Minna sa...

Jag håller med! Och på Apoteket är det som en godisdisk där de har radat upp alla fina lypsyl.
Men jag gillar inte läppglans och sånt!

Peace in mind sa...

Carmex är grejen, mitt lypsyl liksom. Finns i mitt överlevnadskit tillsammans med läkerol, näsduk och hundgodis.

Anonym sa...

Inte så konstigt att du behöver det konstant, eftersom det snarare torkar ut läpparna än tvärtom. Visst, det smörjer för stunden, men har ingredienser som är uttorkande för huden. But hey, as long as it works for you :P

Anonym sa...

Lägggrejs rules! Fast inte Lypsyl, det är för mesigt och tunt och man blir torr direkt igen. Men i varje väska finns något för läpparna här oxå... Dock Rosebud Salve, Eeyko Fat Balm, Carmex, Försvarets eller ett fuktgivande läppglans möjligen.

Anonym sa...

Lypsyl funkar inte, man blir torrare bara tycker jag. Eight Hour eller försvarets är grejen för mig :)

Anonym sa...

carmex istället för lypsyl gör att du bara behöver använda det typ var tredje dag istället för varje timma.

Anonym sa...

labello kör jag med, och visst vi har alla hört storryn om att det torkar ut läpparna och man blir beroende och tjat tjat, men är det kört så är det. man måste ha sitt lypsyl nära tillhands och vara stolt lipbalm addicter!

Linda K sa...

minna: köper glans ibland men slutar alltid använda dom och återgår till mitt favvo-läppe!

anna funderar: hundgodis? är den alltid med?

mara: ja det funkar för mig :)

emma: för mig funkar bara Lypsyl!

hedgehog: smaken är som... läppen :)

ida: jag står fast.

sericea: I hear you, sistah!

Anonym sa...

Känner du för att sluta med ditt Lypsylberoende kan jag varmt rekommendera Everon från Weleda som endast innehåller naturliga ingredienser. Lätt rosendoft och dessutom lite solskyddsfaktor!

http://www.weleda.se/hudvaard/ansiktsvaard/vid_raa_vaederlek/everon_laeppcerat/

Anonym sa...

Oh Lypsyl. Min bästa vän :o) Har oxå en i varje jacka och väska som jag äger, flera på jobbet, vid sängen, vid tv:n, i bilen... Min kära sambo gillar inte alls lukten av Lypsyl och känner på flera meters avstånd när jag har "applicerat" ;o)

Linda K sa...

snitsig: tack tack, men det är liksom jag :)

sofia: makne har inget emot mitt :)

Peace in mind sa...

Hunden gillar godis, tänk själv hur det var innan du började ditt nyttiga(?) liv. Med godis kommer man långt, iallafall i hundträning:)

Linda K sa...

anna funderar: hur mycket jag än gillar godis bär jag det inte med mig. fast jag är ju inte hund ;)

Anonym sa...

Precis samma här. Fast jag är en försvaretshudsalveaddict.

Linda K sa...

polly: same same :)

Anonym sa...

Lypsyl is the shit!

Anonym sa...

Idominsalva! Är mitt lypsyl!
Tänk va bra; när man blivit mamma : för det är ju lika bra för babyns röda stjärt *fniss*



=)

Linda K sa...

sara t: word!

heléne: ha ha ha! ;D

Anonym sa...

Mina favoriter heter Dermanord, Weleda och Dr. Theiss!

Anonym sa...

nej nej försvarets och lysyl är inte same same.... av lypsyl får jag utslag på läpparna. Försvarets är det som funkar!!!

Linda K sa...

nilla: jaha :)

m: för dej ja ;)