tisdag, januari 22

Bibliotekarien hade redan läst

Måndjö. Jag tyckte den kändes bekant. Och såklart har jag redan läst den! Står till och med inbunden i bokhyllan hemma. Jag vill här ta tillfället i akt och citera följande från vänta barn-dagboken:

Kanske börjar du bli något glömsk.

Ehum. Tur att jag har min lästa-böcker-bok. Annars hade jag levt i ovisshet och inte vetat om jag skulle fortsätta läsa eller inte. Har sådär hum om vad den handlar om, men inte till hundra procent. Nu måste jag se filmen! Och börja läsa Bitterfittan.




12 kommentarer:

Åsa sa...

Visst är det bra men bokbok?! Jag skulle inte klara mig utan, eller jag skulle nog börja läsaom böcker helt oavsiktligt stup i kvarten.

Linda K sa...

stumpan: kul att kunna kolla vad man läst! :)

Cecilia sa...

Jag läste själv boken för några år sedan, men trodde att jag slutade mitt i eftersom den var ganska otäck (ibland blir det värre i romaner än på film eftersom jag har så vild fantasi...). När jag såg den fantastiska filmatiseringen häromveckan insåg jag dock att jag hade läst hela boken! Och jag är inte gravid... ;o)

Anonym sa...

Oj, hade inte ens tänkt tanken att dokumentera böckerna jag läst. Ändå läser jag väl ett 50-tal om året. Är ingen listperson - bara att erkänna.

Avslutade idag Flyktingen av Olav Hergel. Mycket bra fast med en rejäl känga åt vårt grannland i sydväst.

Unknown sa...

cecilia: måste måste måste se filmen!

marie: rätt kul att kunna bläddra tillbaka, om man har dåligt minne som jag :)

Anonym sa...

Ah, Bitterfittan är ett bra val. För jämställdhet är viktigt! Amen.

Linda K sa...

kilen : okidoki!

Ann sa...

Har ej läst boken men filmen är på G. Fast vi sparar den till regninga dagar i Thailand. Kanske blir den aldrig sedd mao ;)

Du- det var längesen jag frågade men: när kommer bebben ;)

Jag vet att du blir tokig nu, men jag var bara tvungen att dra den en gång till!

ha bra "tjockis"

Linda K sa...

ann: ha ha ha ett tag trodde jag nästan du var min kollega ;P bebben kommer på torsdag klockan två!

hoppas du får åtminstone nån regnig dag så filmen blir sedd!

Anonym sa...

Torsdag kl. två är antecknat! Det är ju kanon med punktliga bebbar.
Har du tänkt på att kanske sätta upp en webbkamera och sända (föda) live??
Det är ju så himla inne med videoblogg ju!
Tänk på detta NOGA innan du bestämmer dig!!
Vi vill ju så gärna höra bibliotekariens röst ;)

Linda K sa...

ann: givetvis ska förlossningen sändas live på nätet, jag är väl inte dum heller!

Åsa sa...

Det har hänt mig med, ett antal gånger. Det värsta var när jag läste en deckare och tänkte "jaha, det är säkert en av poliserna som är den som lämnar info till tjuvarna" och tog det som att jag läst för många deckare. Men sen när den var slut och jag ställde in den i bokhyllan såg jag att jag redan hade ett ex som jag läst :D
Och jag var inte gravid!!