onsdag, januari 30

Linda K:s evangelium

Så hände det sig att två kvinnor, varav den ena väntade sitt barn, begav sig till Kista centrum för att posta paket. Det var vid den tiden då lunchrusning rådde. Emedan de voro i centrumet tog de tillfället i akt att helt oprententiöst studera skodon. I samma trakt låg en butik vid namn Vagabond. Herrens härlighet lyste omkring den och de greps av stor (nåja...) förfäran. Men butiksdamen sade till kvinnorna: Var icke rädda. Jag bär bud till er om stor glädje. Idag har vårens nyheter kommit in och detta är tecknet, sade hon och pekade mot en hylla. Och plötsligt var där tillsammans med dem Volt. Ära i höjden åt Gud och snygga skoletter till alla på jorden!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Men sedär! Var de bu eller bä? Ska ännu en havande kvinna bege sig på jakt tycker du?

Annie - PD sa...

Aha - var de så sköna som de såg ut månne?

Polly sa...

Haha, du är rolig du!

Mie sa...

Och Volt må vandra i salig gemenskap med barnvagn i vår?

Linda K sa...

sanna: provad i butik och dom känns och ser smashing ut! måste hem och testa till diverse :) you go, woman!

annie: multisköna och riktigt snygga!

polly: och i morgon får du träffa mig :D

Linda K sa...

mie: jag utesluter ingenting!

Anonym sa...

oahahahahahahaha - man ska inte mucka med religionen :)

Unknown sa...

hedgehog: hör herrens ord, liksom ;)

Åsa sa...

Nu ska jag gå och fika. Ska du med?
Det blir latte och citronsockerkaka.

Linda K sa...

stumpan: jag hänger på med en latte!

Atomflickan sa...

Ah din hedning ;). Hoppas att du och skoletterna lever lyckliga i många dagar och att eventuell skilsmässa blir lycklig och inte sätter barnen i mitten ;).

Peace in mind sa...

Förlåt en försynt fråga: hur går det med kassaboken, är den redan slut??? Asså ja bara undrar, själv klarar jag inte en halv förmiddag m kassabok, får liksom skrivkramp...

Linda K sa...

atomflickan: dom e hemma på försök :)

anna funderar: jag kassaför allt! det strömmar faktiskt in mer än det rinner ut :)

Linda sa...

men, vad härligt! jag kräver att du visar dem på bild i kväll. jag funderar nämligen på om jag ska klicka hem dem till norrland...

Smartasmia sa...

Hehehehe:-) :-)

Linda K sa...

linda: dom är fullkomliga! klicka på :D

smartasmia: ;D

Anonym sa...

saliga äro de sko-lösa ty de skola få köpa skor.amen