tisdag, januari 15

Ser in i framtiden

Jag har börjat visualisera mig själv som mammaledig. Outfitsmässigt alltså. För att stå ut med nuläget. Mest när jag är på språng med barnvagnen. På stan. Med latte (sträcker ut tungan åt alla som föraktar vad dom skulle kalla ytlighet. Det kan faktiskt vara livskvalitet också.)

Fast jag har ofta jeans på mig i mina visioner, och det kommer väl inte att bli verklighet förrän efter ett par månader. Framförhållning, framförhållning!

Men nu blev jag hux flux ansvarig för ett skitaroligt projekt, så jag vill jobba ett tag till. Bilddatabas! Bildhantering!

16 kommentarer:

Anonym sa...

I din vision...heter er nyfödde son Mårten då?

Linda K sa...

tomas: nej det gör han inte.

Anonym sa...

Ahhhh, post-jättemage :-D

I mina visioner är det inga jeans (möjligtvis jeansshorts) utan bruna ben och klänningar... och skor med klack! *längtar*

Anonym sa...

jag har också börjat visualisera mig. det är mest mjukisbyxor och t-skirts jag ser tyvärr=)

Mustardseed sa...

*asg* jag gör precis samma sak! Jag visualiserar mig i snygga outfits (som jag om jag rannsakar mig själv inser att jag inte kommer se snygg ut i på minst ett år om ens då, men visionen är vacker) och med en vältränad tight kropp senast till sommaren. Jo jo.

Och själv jobbar jag sista dagen idag!

Linda sa...

du menar sköna kläder som är snygga och amningsvänliga och skor som är sköna och snygga och gå-länge-med-vagnen-vänliga? och rosiga kinder och blankt hår?

för mig blev mammaledigheten mer ett statement för livet, dvs vara fin och skön och piffig - trots att man sovit lite och är lite rund...

jag är säker på att du kommer att vara praktiskt vacker till förbannelse!

Linda sa...

praktiskt vacker. där satt den!

Annie - PD sa...

Åh KUL!!! Nya projekt är underbart! :D

Ska du ner på stan idag?!

Anonym sa...

Är latte ytligt? Då är jag jävligt ytlig. :)

Linda K sa...

nattvinge: härligt härligt :D

fröken ida: nä inte bara? :O

moderna: joho, klart man kan vara lite fräsch även som småbarnsmamma. kanske inte baka muffins i silverkjol men man måste ju inte förfalla helt heller! :)

linda: jag menar skor och kläder som jag trivs i. jag har gjort det en gång förr, jag vet att det går ;)

annie: ja! men jag såg aldrig den där snygga annie... :(

sandra: tvärtom, djuping! vi får ses och vara djupa över varsin latte framöver :)

Smartasmia sa...

Har nog egentligen inte rätt att uttala mig i ämnet, men jag kan tänka mig att man känner sig lite ufo i takt med att maggen växer. Hur som haver är det en förbannat vacker gravid-Linda K jag sett här hittills:-) Livet efter tunikorna kommer så småningom.

Linda K sa...

smartasmia: just så är det. och du är världens raraste, tack :)

Anonym sa...

Javisst - du kan gå med vagnen till Gröndal. :)

Linda K sa...

sandra: har ni inte t-bana dit? :P

Anonym sa...

Nä. Men Tvärbana.

Linda K sa...

sandra: det funkar.