tisdag, januari 15

Film för mig

Jag läste om vårens filmer i SvD i morse (morse...klockan är strax efter sju... ja, tidigare i morse då). Den 14 mars har Låt den rätte komma in premiär. Iiiiiii! Jag älskade John Ajvide Lindqvists roman. Men har undrat om jag verkligen vågar se filmen. Det händer ju en del urriga saker i boken. Därför vad det skönt att läsa:

Det kändes svårt att försöka göra något som bara skulle vara läskigt så jag fokuserade på kärlekshistorien, säger Tomas Alfredson.

Phu, då törs jag. Och med lite tur hinner jag innan bebisen kommer. För sen vet man ju hur det blir.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Den boken var riktigt riktigt bra, men som du säger läskig. Lite läskig måste väl ändå filmen vara eller?

Linda K sa...

agneta: absolut! och den måste ju ses :D

Anonym sa...

Mmm, det måste den. Med någon jag kan hålla i handen, annars vågar jag inte. Man kanske skulle ta med sig en kudde som man lixom kan titta fram bakom. Då blir det ju ännu mindre läskigt.

Annie - PD sa...

Ihhhh!! Spännande!
Måste definitivt se den.

Miss Upsey Daisy sa...

Hatten av för dig! Väskan har anlänt till Göteborg. Vi ska nog trivas ihop!

Min Luella plånbok som beställdes i mellandagarna har INTE dykt upp än. Dags att maila Shopaholic IGEN!

Linda K sa...

agneta: vi kan se den tillsammans och hålla hand :)

annie: givet! :)

miss ud: prima!

meh, vad är det för nåt, det var ju en evighet sen du beställde plånkan!

Kajsa sa...

Å, tack för info om premiärdatum - som jag längtar!

Eftersom jag är i bebisstadiet (egentid? nope!) måste jag alltså se till att maken vant lillasyster vid urpumpad mjölk på flaska senast den 14 mars. Nu har han en deadline!

Anonym sa...

Säg bara till :).

Minna sa...

Jag såg ett långt klipp från filmen i morse på SVT, verkar skitaläbbig.
Uiiiiih.
Blir nog inte barnvagnsbio... men min kompis lovade att göra sitt bästa för den andra filmen!!! :D

Linda K sa...

kajsa: jobba jobba :D

agneta: en date! :)

minna: iiiii! både för den ena och den andra :D

Anonym sa...

Åh, den är ju så läskig och bra. Härom natten drömde jag om det där avsnittet när de är i källaren och killen blir instängd ihop med mannen. Kommer inte ihåg exakt hur det var, var flera år sen jag läste den, men i drömmen var det mycket läskigt. Men filmen måste man ju se!

Linda K sa...

mrspitepalt: urr ja just det kommer jag också ihåg lite extra, för att det var så vansinnigt otäckt!