torsdag, januari 3

Får nog ta ett tag till

Vad jag gör? Sandpapprar en jeanskjol såklart.

Köpte en på blocket, en mammig en. Som jag sydde upp och försökte färga. Men färgen tog inte så bra. Så jag har undvikit den. Tills jag såg Linn i kort sliten jeanskjol. Smal som en vidja, men jag ger mig på det ändå. Så nu har jag kortat min ännu en decimeter och dragit över den (!) med ettans* sandpapper.

Snart på en outfit nära mig.

* Och detta skriver jag enbart för att jag ser Jonas Gardell med sin smörkniv framför mig när jag nämner sandpapper.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bibliotekarie, vilket intressant yrke du har. Är lika kul som det låter? Ha en bra kväll!

Linda K sa...

a: hur kul låter det? mitt bibliotekariejobb är jättekul! :D

Åsa sa...

Vi ser fram mot kjolresultatet. Jag kanske äntligen får inspiration att plocka fram mina egna igen...=)

Linda K sa...

stumpan: ja det går ju att fixa till dom :)

Anonym sa...

Smart att sandpappra! Själv är jag oftast för lat för sånt där. ;-)

Trevlig blogg du har, hittade hit första gången idag och kommer säkert tillbaka.

Linda K sa...

emma: åh sandpapprat jeans har jag gjort sen begynnelsen, när det var modernt med hål överallt i jeansen :D

välkommen åter!