fredag, januari 11

Därför vill jag gå hem nu

"ring ring*

- Linda K.
- Hej jag vill ha hjälp att lägga ut ett dokument på intranätet.
- Det hjälper jag dig gärna med.
- Det måste scannas först.
- Jaha, då får du be tryckeriet om hjälp med det.
- Jag har ingen egen scanner.
- Nehej men om du kontaktar tryckeriet så hjälper dom dig...
- *tystnad*
- När du har ett inscannat dokument hjälper jag dig att lägga ut det på intranätet.
- Har du ingen scanner?
- Nej.
- Då förstår jag ditt problem.
- Mitt problem?
- Ja.
- Som sagt, kontakta tryckeriet...
- Jag gör så, adjö.
- *tystnad*

13 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är så skönt att lägga ansvaret på någon annan.
Dig.

Linda K sa...

sandra: I´ve got the whole world in my hands I ´ve got the whole wide world in my hands... :D

Anonym sa...

Ditt problem alltså, ja - varför inte? Men du kan ju alltid lägga ut något roligt på intranätet när personen väl kommer med sitt inscannade dokument - lite pinit sådär ;)

Anonym sa...

Det funkar inte att bet. hur många siffror har du i kontot
Jag fick 10 och det står något om att din bank skall ha 9.
Kolla .
Annars försöker jag igen.
Armbandet var jätte gulligt.
ewac

Linda K sa...

hedgehog: ett anna tdokument menar du? med vitsar och nakenbilder? :D

ewac: oj oj jag har kanske slarvat, skickar igen! vad bra att du gillar det :)

Anonym sa...

kan du inte elfa din kollega och lägga ut?

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha, självklart! :D

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA
"MITT problem?"

HAHAHAHAHAHAHAHA

gotta love U!

Dorisettan sa...

Lite avundsjuk på ditt jobb är jag allt. Så många upplevelser av obskyrt mänskligt beteende får man knappast någon annanstans! Hur var det med ditt grav.vik? Är det tillsatt någon där, eller? ;-)

Linda K sa...

skåneanna: jag blev helt paff :O

dorisettan: vi jobbar på det :)

Peter sa...

Åhhhhhh, jobbar vi på samma företag? Det där samtalet får jag alldeles för ofta. Problemet är bara att jag dessutom har en scanner...

Anonym sa...

Låter som ni skulle kunna spara mycket tid (och frustration?) med en scannermodul + nätverksanslutning i kopiatorn på varje våning?

Linda K sa...

peter: ha ha ha, ja då förstår jag DITT problem :)

dtk: yada yada yada ;)