tisdag, januari 8

Det skräddas

Det är nåt med skräddare. Den där blicken för kläder och så lite nål här och kritstreck där. Stod där i kväll framför spegeln och lät Dandy-mannen inspektera. Han är rolig men jag förstår inte alltid vad han pratar om. Man ska skräddarsy kavajen efter bäbisen inte skräddarsy bäbisen efter kavajen mumlade han medan han streckade axlarna på min Blazer. Vi tar en del här och så nyper jag lite här. Sen får vi se om vi ska göra nåt mer när bäbin är ute. Basta.

Jag bockar och bugar för mannen med saxen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tell me, skulle du säga att stl 6 motsvarar en 38:a? Låter ju smart att ändra lite när bäbin har ploppat ut:)

Anonym sa...

Ahh, skräddare. Finns det något hederligare och finare yrke?

Linda K sa...

anna: min 6:a var definitivt en strl 40. Eller en stooor 38.

m: det är rikigt riktigt stiligt och cool!