lördag, januari 5

Bloppisar

I spy with my little eye... something beginning with B! Bloppisarna ploppar upp överallt, gud vad kul. Mycket lättare än att släpa med sina saker till second handbutiker , som dessutom tar mer än hälften av förtjänsten. Och vad trevligt att ta kunna över saker man gillar efter bloggare man gillar!

Dom här har jag siktat, so far...

Missys fyndhörna
Saras bloppis
Miashoppings bloppis
My closet sale (väntar på påfyllning!)
Och så jag själv då :P

Fler? Tipsa gärna!

UPDATE: En till:
The Sale version 3.0

Modenördarnas garderobsrensning
Garderobsbloppis

33 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Så mycket fint du har Linda! Synd bara att jag ligger mellan M och L nånstans.

Skulle du kunna växa lite på längden tror du?

Frida sa...

Hur bra som hellst ju, detta nya fenomen! Kanske kan detta få mig ur shoppingkoman?

Linda K sa...

miss ud: nä men jag växer som bara den på breden, MOHAHAHAHAHHAHAA! ;D

Linda K sa...

frida: not to worry, såna kommer man alltid ur! :D

Anonym sa...

www.sandrassale.blogspot.com

Linda K sa...

anonym: se där se där!

Åsa sa...

Underbar idé!

Anonym sa...

och min är nästan tom nu! Jag får kolla vidare helt enkelt :)

malla sa...

vilken underbart bra idé!! Jag har tre kassar sedan min garderobsrensning förra veckan - om det blir ngt över när kusiner & kusinbarn har kollat igenom kanske jag skulle testa!

Å jag gillar speciellt dina "as seen on Linda K"-länkar! :D

anna sa...

vilken briljant idé!

Linda K sa...

stumpan: inte så tokigt :)

hedgehog: inget mer att fylla på med? :)

malla: ha ha ha, ja det där lilla extra. som kändisarna :P

fru a: håller med!

Solrosfrö sa...

Suverän idé!

Anonym sa...

Modenördarna: http://mymarkup.net/anna/archives/012066.php

Linda K sa...

jessika: japp :)

mel e: just ja!

Anonym sa...

Aha! Det är ju hur smart som helst. Och oj vad det behövs... Jag älskar dessutom när man ger ett namn till nya påfund. Det ger det lite varaktighet ;)
Du är min idol Linda. Så jag gör som du!

Kram K

Ann sa...

Man är borta några dagar från bloggvärlden och vipps har ngt nytt dykt upp.
Ngt som man har väntat på länge utan att ha vetat om vad det är.
Bloppisar säger du? Hur coolt som helst och jag skulle ha kunnat köpt lite (massor= om jag inte rensade.

Linda K sa...

closetnotes: tack, gulle dej. vad kul, the more the merrier :D

ann: du får skapa en själv :D

Anonym sa...

Bra ide, håper du sender til Norge også i tilfelle noe interessant skulle dukke opp??

Er forresten feil i lenka til The sale version 3.0, "www.blogger.com" først i URLen må fjernes...

Solrosfrö sa...

Ja men vad fasen. Jag startar en jag med... http://blopshop.blogspot.com/
Plåtar för fullt och hoppas att det ligger uppe en del redan ikväll :)

Linda K sa...

merete: givetvis :D ska kolla url:en!

jessika: kul, kikar in under kvällen :)

Garderoben sa...

Jag har precis startat en bloppis också:http://garderobsbloppis.blogspot.com/. hoppas att det är Ok även om man inte har en blogg ännu...hoppas att garderobsrensningen kan inspirera mig att skriva om annat också. Kolla gärna in den!

Linda K sa...

gb: åh vad mycket fint! jag har lovat mig själv att inte shoppa mer, men nu rycker det i fingrarna... aåklart man inte måste ha en blogg! förresten är det ju typ nästan i princip en blogg :)

Anonym sa...

Kasta gärna ett getöga på nystartade "Good Buy".
Liten, men naggande god.

Mvh
Ellen&Karin

Linda K sa...

ellen&karin: jajemensan!

Sandra sa...

Lägg gärna till sandrasbloppis.blogspot.com
i din lista! Fylls på varje dag.

Linda K sa...

sandra: givetvis! :)

Anonym sa...

Här kommer min helt nystartade: http://bloptilyoudrop.blogg.se/ J-a skit att jag hivat en massa kläder, väskor mm till Myrorna nyligen :( Dessa saker var dock för fina (enligt mig) för att skänka bort, då de inte var direkt gratis i inköp.

Linda K sa...

eniac: fast du gjorde en god gärning :) lägger till!

Anonym sa...

Hej!

Du får väldigt gärna lägga till min bloppis på din lista. Tack!!!

http://www.ekorrensbloppis.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej!

Här kommer lite reklam till min topplista för bloppisar om mode:

modeBloppisar.se

Där kanske ni hittar fler bloppisar som ni gillar.

/martin

Anonym sa...

Japp, här kommer en till då...just nu full med babygrejer då, man ska ju hinna fixa & fylla på =)

Men kliv in & titta om du hittar något!

Anonym sa...

Sorry, det blev fel på länken tidigare. Förhoppningsvis blir det rätt denna gång:

bloppis-lista

Hanna sa...

Spana in min bloppis:
vintageclothes.blogg.se

Här kan du finna allt mellan himmel och jord!
Mvh Hanna