söndag, december 9

Morgonstund har guld i mun(d?)

Jag har blivit så morgonpigg. Om det beror på att jag väcks av makens snarkningar eller av den där inne (arbetsnamn bäba, antingen det är en hon eller en han) är oklart. Till och med sonen snusar sött. Och det är rätt mysigt att ligga bredvid och klappa på honom, knuffa på maken med jämna mellanrum när timmerstockarna blir för tunga, och smådåsa lite. Efter ett tag vaknar sonen med ett leende och frågar om det är en ledig dag idag. Och det är det ju.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men tänk, vilken härligt lång ledig dag du får!

Hälsar hon som älskar att sova på morgonen

Minna sa...

Hej hallå, själv sitter jag på jobbet!!!! :D

Linda K sa...

l8: ja jag klagar inte :D

minna: heja heja inte många dagar kvar :D

Katti sa...

Ja..jag säger ju det... vilket overkligt bra liv du har! Varför sitter du på jobbet Minna?

Minna sa...

Kattis: jag jobbar sk. periodplanerat och då ingår det tyvärr helgpass... :(

Katti sa...

Aha...jobbigt, men vad duktig du är!

Grym outfit idag linda! Love it!

Linda K sa...

kattis: tack, det är min husbyggaroutfit :D