måndag, december 31

Som jag minns det

Jamen jag tror det får bli en liten krönika så här i slutskedet av 2007. Inspirerad av Linda.

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Hm... åkte till Bath?

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Ha ha ha, maken tycker att vi unisont ska lova att frosta av frysen och slänga all gammal mat. Jag är på! 2007 års löften minns jag inte ens...

Fick någon i din närhet barn?

Japp, den här donnan till exempel!

Dog någon i din närhet?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Danmark och England.

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
En bebis.

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
13 december till exempel, för sonen var så exalterad över att lussa.

Vad var din största åstadkommelse?
Heter det åstadkommelse? Att bli på smällen väl!

Vad var ditt största misslyckande?
Att jag lyckades radera fotona som jag tog i England. Sorg.

Vems beteende förtjänade att firas?
Tillåt mig tjata om min son :)

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?

Har varit arg och ledsen på personer på jobbet ibland.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Förutom räkningar? In i garderoben.

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?

Gra.Vi.Di.Te.Ten.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?

Ingen sommar utan ragga. Och i och med den Polly.

Bästa filmer 2007?
På bio: Death Proof.
Vad önskar du att du hade gjort mer av?

Är rätt nöjd.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Ätit godis? Det önskar man väl alltid?

Favorit TV-program?

Kanske House.
Vilken var den bästa boken du läste?
Herregud, kan inte välja en! Busters öron till exempel.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade.

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Trivsam, bibliotekarisk, min stil.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?

Jag är galen :)

Vem saknar du?
Min farfar. Han fyllde år på nyårsafton.

Vem var den bästa nya personen du träffade?

Bloggkompisar.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:

Kanske det gamla vanliga som man tenderar att glömma: att man ska njuta av livet och inte alltid ta för givet att allt ska funka och flyta jämt.

Lärde du dig något nytt under 2007?
Massor. Varav jag minns... inget just nu :P

Vad vill du lära dig under 2008?

Sticka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Du tjatar om bebis som jag tjatar om jobbet! Genomgående teman gillas! Gott Nytt År! :) Kramis!

Linda K sa...

lindisen: och jag plockade bort one night stands, kändes inte aktuellt... ;) kram!