fredag, december 21

Tjockskalle

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Mitt huvud är stort. I omfång alltså. Inte nödvändigtvis för att det är fullt av kunskap... det är bara stort. Diadem och hårband sitter ofta för tight på mig, så att jag efter ett tag får lov att slita det av mig eller gå under. Behöver ganska stora möss- och kepstorlekar.

Ändå fortsätter jag envist köpa hårband, eftersom dom är så fina. Har en hög hemma som jag inte använder för att dom såklart var för små. Men härom dagen hittade jag till slut ett som funkar! Ett hårband för oss med skallomfång large. Strålande. Fint är det också. Två centimetertjocka sammetsband, och på det ena sitter tre små blommor. Känner mig riktigt prinsessig. Från Noa Noa kommer hårbandet.




8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag också! När jag provade ut studentmössa skrattade mina kompisar åt mig när de provade den jag valde ut. Mycket traumatiskt! ;)

Linda K sa...

lillis: jag minns också studentmössan, det var jobbigt! men nu har jag accepterat mitt huvud :D

Polly sa...

Åh! Här är en till som inte gärna ställde mig upp i klassrummet och hojtade ut vilken storlek jag hade på studentmössan. Studentmössetrauma indeed!

Översättarhelena sa...

Bra tips! Nu ska jag minsann köpa mig ett hårband jag också! (Storlek 60 på studentmössan var det här, ja ...)

Gagga sa...

Törs jag berätta att jag har storl. 62...(men vägrade studentmössa av andra skäl....radikala progg-Gagga modell 1970.) Nåväl..... mina gigantiska huvudbonader får jag lov att tillverka själv o andra som prövar försvinner i dem likt Ronjas Rumpnissar.

Linda K sa...

polly: tjockskallar är vi allihopa :D

översättarhelena: minns inte storleken, men andra drunknade i min... :P

gagga: ha ha ha, vi är ett storhuvat släkte helt enkelt :D

Tina sa...

fiiint:)

Linda K sa...

tina: taaack! :D