torsdag, december 13

Linda tjatar gravvo

I begynnelsen tänkte jag att jag ska minsann inte hålla på och skriva om graviditeten hela tiden för sånt är så himla trist att läsa om när man inte själv är i det tillståndet. Men det visar sig ju att det är så stor del av mitt liv just nu att jag bara inte kan låta bli.

Så, ni som tycker som jag tyckte förut kan bara strunta i det här inlägget, för nu ämnar jag gotta mig lite. Tillåt mig citera:

Vecka 26 - förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter.

Hallå? Förmodligen? Inte längre? Mina vanliga kläder (läs brallor) har inte passat på hur länge som helst. Vågar inte ens försöka med vanliga jeans längre. Det är för deprimernde. Nej jag tackar Gud för att klänningen fått en sån hype, för den är räddningen. Haleluja!

UPDATE:

[jag] Jag lagrar fett.
[maken] Varför det?
[jag] För bäba.
[maken] Vad ska bäba göra med ditt fett?
[jag] Ingen aning.

11 kommentarer:

Spiro sa...

Haha, jag blir också tjurig på den kommentaren om att det först är typ i vecka 40 (nja, tog i lite..) man inte länge ska kunna ha sina vanliga byxor. Köpte mammabyxor i v 10 jag..%o)

Linda K sa...

spiro: ja i början tycker man det ju är rätt kul med mammakläder. sen blir det ett nödvändigt ont...

Spiro sa...

Mina favvo-mamma-jeans sprack i mudden igår när jag skulle dra på mig dom.. Efter en stunds sorg kom jag fram till att jag kunde väl ha dom ändå, har ju ändå ständigt långa tröjor som går över mudden..%o)

Minna sa...

Nä nu får du sluta tjata asså.

Linda K sa...

spiro: alla sätt är bra :D

minna: förlåt minna, jag ska ta mer hänsyn till dig i fortsättningen :P

Anonym sa...

Ville bara säga att du är jättefin! En sån nätt liten gravidmage har jag aldrig haft! Dels är jag väl ett par storlekar större än du, och så var min andra graviditet av tvillingvarianten, så jag blev höggravid och mer därtill ganska så fort.... och med nästan 7 kg bäbis i magen kan du ju fantisera hur det såg ut...
(3200+3600)

Linda K sa...

camilla: gulle dej, tack. måste vara vansinnigt jobbigt att kånka runt på två! :D

Anonym sa...

Fettet blir väl bröstmjölk sen. du vill väl inte svälta bäba? ;-)

Linda K sa...

jessicab: givetvis inte! är det verkligen till det? bara?

Anonym sa...

Åtminstone en del av det. Kroppen kan tydligen inte göra mjölk av "färskt" fett (typ det man nyss åt) utan tar av det kroppen lagrat.

Linda K sa...

jessicab: iiiuuuu... men låt gå :P