söndag, december 30

Pojk eller flick

I början var jag av någon anledning ganska säker på att bebben är en hon. Precis som jag kände på mig att sonen var en pojke. Så det har blivit som så att vi kallar lilla personen i magen bäba. Även om det är en han. Fast nu är jag inte lika säker längre. Båda är lika välkommet, såklart.

På jobbet säger damerna att jag har en typsik flickmage. Ikväll fikade vi hos grannarna, och där förkunnades det med säkerhet att det såklart är en kille. På mvc yrar min förvirrade barnmorska om att ja ska man gå efter hjärtslag skulle det väl vara en pojke då.

Eller varför inte en kattunge?

18 kommentarer:

Dorisettan sa...

Eller en liten liten farfar? (För att citera min sons kompis då han skulle få ett syskon)
Ja shit det ÄR spännande att spekulera i pojke/flicka!

Linda K sa...

dorisettan: ha ha ha, ja varför inte :D

Polly sa...

Det måste ju bli en tjej eftersom du köpt tjejstrumpbyxor. Såklart.

Minna sa...

Samma här...

"typisk tjejmage"

"typisk killmage"

"aha, med sånna hjärtslag är det en tjej"

"aha, med sånna hjärtslag är det en kille"

Jag tror snarare att det är ett föl därinne...

Glamourbibliotekaren sa...

åååå... kattunge! :) Tenk så fint om det blir en liten søt katt!

Anonym sa...

Haha, hjärtslag stämde då inte för mig. Däremot min egen känsla. Båda gångerna! Men en kattunge kan ju vara kul att köra i barnvagn ; )
Gott nytt år!

Anonym sa...

Känslan fungerade inte för mig. Inte hjärtslagen heller, båda döttrarna har fått god hjärt/lung"-kapacitet. Citrussuget stämde med ettan men inte med tvåan. Tjejmage stämde med tvåan men inte ettan. Däremot stämde ultraljudet med båda. Hursom välkommet och roligt att fundera kring när det begav sig. Lycka till, det blir ju en ny alldeles underbar liten person att älska.

Linda K sa...

polly: unniexx säger jag bara till dig, din chokladbit :D

minna: ha ha! och jag har en haj, enligt sonen. den ska heta bruce.

glamourbibliotekaren: hoppas det blir en maken inte är allergisk mot ;D

anneca: ja vad förvånade alla skulle bli :P gott nytt!

cosmopolit: ja eller hur! en bäbis liksom, det är ju helt knäppt att man kan få till en hel liten sån. eller kattunge då... ;D

Anonym sa...

vi följde hjärtljuden som besatta och de bekräftade ju att det definitivt skulle bli en kille, och ut kom en liten tjej :)

Anonym sa...

Kattungar är visserligen fruktansvärt söta, men jag gissar att du hellre ser att det är en liten människa. Min kollega som nyligen fick barn visste flera månader innan att det skulle bli en flicka, hon hade helt enkelt bett att få veta. Om jag förhoppningsvis någon gång får barn kommer jag också att be att få "tjuvkika" :) Bara namnfrågan blir ju lite lättare då.

Linda K sa...

recidiv: sånt där verkar inte riktigt stämma nej :)

anna-stina: vi tog redapå i förväg första gången, då ville jag absolut också veta. den här gången ser jag fram emot överaskningen, tänker att det blir nåt att jobba mot under det där pestiga förlossningsarbetet :)

Anonym sa...

en av varje kanske :)

Annie - PD sa...

Jag tror fortfarande på kattunge :D

Linda K sa...

hedgehog: på ultraljudet sa dom att det bara var en... :O

annie: kanske har du rätt :D

Marie sa...

En miniatyrvariant av Karl Lagerfeldt? Då behöver man inte nödvändigtvis bestämma sig för kön, heller ;)

Linda K sa...

mårr: ha ha ha!!! iiiuu jag ser en 50 cm lång lagerfeldt framför mig, med solbrillor, hög vit krage och vitt hår i tofs...

Marie sa...

Och en fjäderboa! :)

Linda K sa...

mårr: det med :D