söndag, december 2

Men Linda!

I duschen sjöng vi mycket högt En sockerbagare, sonen och jag. Om och om igen. Och varje gång vi kommer till slutet är jag på vippen att lägga till Far åt helvete!

Varför!? frågar sig den förskräckte läsaren. Jo, på grund av punkrockare Trindeman Lindeman. Det fanns en tid när jag var besatt av Lindemännen och kunde samtliga utantill. Hasse och Tage är så där underbart flamsiga och töntiga att man måste älska dom. Och Trindemans sång är en klassiker.

Det bor en punkrockare i staden
han krockar pungar mest hela dagen.
Han krockar stora
han krockar små,
han krockar några tills dom blir blå.
Far åt helvete!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hoho, lär inte sonen sånt redan :) jag sjöng helvetehelvethelvete- helvetesjävlaskiiiit - när barnen var rätt små, och de sjöng vidare på dagis ;)

Linda K sa...

hedgehog: ha ha haaa! :D

Anonym sa...

Ja, Lindeman!! De sketcherna är så bra! Min pappa hade några LP-skivor med dem som vi lyssnade på jämt när jag var liten. Spring och ställ dig i hörnet! :)

Linda K sa...

lillis: underbara :D

Anonym sa...

Vi brukade säga att vår bäbis (när han var i magen) skulle heta "Björn-Ture-Sven med bindestreck" när folk frågade. Det var aldrig någon som fattade. Tanterna på jobbet såg särskilt förvirrade ut =).

Linda K sa...

anna-karin: :D