tisdag, december 4

Liiite före min tid

Det var dags att byta låneböcker igår, så efter dagishämt huttrade sonen och jag iväg till vårt lilla centrum och biblioteket där. Medan sonen rotade bland barnböckerna kikade jag på nyhetshyllan och plockade med mig Stundande natten av Carl-Henning Wijkmark. And what do you know, så går han och får Augustpriset några timmar senare. Good for him, good for me! Så den tänker jag smyga in före Walters (som just nu är rätt trist).

Sen plockade vi på oss alldeles för många barnböcker och kånkade hem. Kvällens lektyr: Pettsson och pannkakstårtan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sonen hämtade visst också hem en Augustvinnare!

Anonym sa...

Inget går upp mot en Pettsson!

Linda K sa...

anonym: ja han fick också hörde jag just. like mother like son :D

hedgehog: en pettsson funkar i alla lägen :D

Unknown sa...

Åh, det var min allra första bok! Pettson och pannkakstårtan, alltså. Nu fick jag nästan en liten klump i magen.

Linda K sa...

louise: och min med! i pettsson-kategorin i vuxen ålder alltså :D

PGW sa...

Pettsson rules. Bläddrade i "Var är min syster" i söndags, vilken helt underbar bok! Får man köpa barnböcker till sig själv i min ålder?

Linda K sa...

tpgw: klart man får! :)