torsdag, december 6

Jo nä jo nä jo nä jo nä

Man blir alltid glad av att höra Men du har ju bara fått en mage, annars syns det inte. Det är långt ifrån sant, men som tillfälligt överviktig suger man åt sig alla komplimanger man kan få. Jag är inne i ett slags varannan-dag-stadium. Ena dagen tänker jag att jamen det är väl inte så farligt, det funkar. Och nästa känns allt helt hopplöst, kan ju inte ha några kläder och låren ser ut som jag-vet-inte-vad och det är bara december!

Karaktären lyser med sin frånvaro. Ikväll har jag till exempel nallat på fredagschokladen och halsat karaktärsdryck.

15 kommentarer:

Katti sa...

Snälla söta du! Du är inte överviktigt! Du är supersnygg och supersmal! Jag förstår du känner det så för du känner dig större än du brukar, men det SYNS inte och vips är det borta. Du ser mycket bättre ut i ansikten nu när du inte är så mager. Du är SKITSNYGG och om du klagar...hur ska då vi andra känna?
:-)

Anonym sa...

Jag är inte den som vill bråka med en gravid kvinna, men du är jättefin! Själv smällde jag i mig smulpaj med vaniljvisp till lunch idag. Karaktärslös ja, bryr jag mig? Nope! Hehe! ;)

Anonym sa...

Förresten, jag är också gravid! -Om det får dig att må bättre....?

Katti sa...

Förreste... alltså supersmal för att vara gravid.

Jag har precis typ ätit ett halvt paket flingor för tänker det är bättre än chips. Men jag tror att det är bättre äta en portion äppelpaj med vaniljvisp än halvt paket all -bran...

Linda K sa...

kattis: tack tack. men jag är faktiskt inte "supersmal" nu för tiden. jag har tagit dagens outfitbilder så pass länge nu att jag vet hur jag framställer mig själv fördelaktigast. den bilden är ju inte alltid helt sann. mager har jag aldrig varit. jag tar inte ansvar för hur andra känner, jag måste väl få känna som JAG känner? men jag tror du menar väl, och tack för det :)

sanna. tack du är rar :) ja då mår vi lite bättre tillsammans!

kattis: vågar inte ens berätta vad jag åt igår...

Översättarhelena sa...

Bry dig inte om att du lägger på dig lite extra, det ska man ju. Jag gjorde inte det med min yngsta - trots ihärdiga försök - och faktum är att på grund av det mineraliserades inte emaljen på hennes mjölktänder. (Emaljen var alltså inte hård utan mjuk.) "Näringsbrist under graviditeten", sa de. Det var ju inget allvarligt och de permanenta tänderna är hur fina som helst, men i alla fall ... Att bara gå upp fem kilo under en graviditet (som jag alltså gjorde) är inte att rekommendera.

Linda K sa...

översaättarhelena: jo jag vet. och det är såklart värt det, allt för bebben. men KUL är det fortfarande inte ;)

Anonym sa...

Jag har aldrig gravid och tror säkert inte det är kul att gå upp i vikt, men varför så nojig? Du har ju en bäbis i magen, inte 15 chokladkakor. Jag mår nästan lite dåligt när alla kompisar börjar tjata direkt när de fött om deras putmagar, lår etc, låt det vara så ett tag! Det är ju naturligt. Och för dig är det ju bara några månader kvar!

Linda K sa...

cecilia: och jag tycker det är konstigt att folk stör sig så på att man beklagar sig. om jag inte trivs med att känna mig överviktig kan jag väl få göra det? alla lider väl av olika saker, det är bara att respektera.

Anonym sa...

Men du stör dig väl också på att folk beklagar sig över saker? Man stör sig väl aldrig på att folk glädjer sig, så är det väl bara. Jag får sluta lyssna och läsa helt enkelt.

Linda K sa...

cecilia. klart jag gör. och klart du får tycka. jag bara säger hur jag ser på saker och ting :)

Anonym sa...

Du får självklart tycka vad du vill om din kropp, för den är ju din. Men jag tycker du ser helt smashing ut- som vanligt! Maggen ger bara extrapoäng ;o)

Linda K sa...

sofia: gulle dej!

Marielle sa...

Jag förstår hur du känner! Det känns som mina muskler i låren försvann i v. 10 och har sakta men säkert ersatts av fett... men jag hoppas att jag kommer få tillbaka musklerna i vår igen! Fastän man vet varför man förändras så känns det jobbigt att vikten ökar och låren blir tjocka..

Linda K sa...

marielle: just så. i vår blir det ut och knata med barnvagnen och sen är man fit for fight igen :)