måndag, december 10

Jag kan flyga jag är inte rädd

Ikväll börjar det nån stridspilotserie på tv. Om killar som ska bli stridspiloter (ja, som namnet antyder...). Jag har hört ryktas att dessa unga män har hängt en del här på jobbet och provflugit i våra simulatorer. Den avdelningen ligger ganska vägg i vägg med biblioteket, och inte helt sällan händer det att man på väg till eller från bibblan hamnar mitt i ett "flygarstim". Jag kan inte låta bli att le då. Vadå, kom själv gående mot eller framför 20 killar i gröna uniformer liksom. Oiii oiii.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Går dom så där i slowmotion också, som på film?

Annie - PD sa...

Haha - härligt!!
När jag var och flög helikopter på SAS var det bara massa skäggiga gubbar där så jag blev grymt besviken. Trodde det skulle vara mer Top Gun. Får boka hos dig nästa gång :D

Linda K sa...

hedgehog: ja ibland ;D

annie: any time :D

e sa...

Coolt att jobba mitt i Top gun :)

Linda K sa...

e: jorå :) men det är inte så ofta i och för sig...

Anonym sa...

Ja, men de där overallerna kan se lite...ja, jag vet inte...lustiga ut, kan jag tycka. Vuxna män i sparkdräkt, liksom. Men ja, så länge inte overallen är för liten så kan jag kisa lite och tänka Tom Cruise ;)

Linda K sa...

anonym: ha ha du har så rätt, lite löst i rumpan sådär :D men ibland serru, kommer det riktiga officer och gentleman-herrar tågande, och då får jag rosa kinder :*)

Anonym sa...

jojo... det lustiga är att känslan är helt annorlunda när man själv är grönklädd och går mitt i stimmet!

Linda K sa...

annaisa: kan tänka mig det ;D

Anonym sa...

Var och när? Hittar ingenting när jag tittar på www.tv.nu.

Linda K sa...

sara: på femman?