lördag, december 8

Jag behöver göra stan

Det ska ju till att vara fin på alla tillställningar nu i juletider. Det ska julbordas med jobbet, det ska gås på julfest med makens jobb (pompa och ståt), det ska julaftnas, det ska partajas innan nyår och det ska nyåras. Nyår blir visserligen ett mycket lugnt sådant, men alla andra tillfällen kräfva sin stass.

Jag har:
barbaklänningen
den svarta tighta
svarta kostymbyxor och blus (är det trist?)
svart sammetstop och... nåt

Det känns som jag gott kunde åstadkomma något ytterligare. Den svarta tighta kan man visserligen kombinera på en massa sätt. Och ha snygga skor till. Har börjat tänka väldigt mycket på skor. Och stövlar. För även om hela halva jag har bytt skepnad är fötterna desamma, tack gode gud hör bön.

Minna, jag kan inte helt glömma den röda klänningen från Nümph vi såg i den dära butiken. Skulle ha provat den...


8 kommentarer:

Minna sa...

Ryktet säger att de har öppet imorgon... och på måndag!

Linda K sa...

minna: damn!

Anonym sa...

Den svarta tajta är ju otroligt fin på dig!!

Linda K sa...

anna: tack, ja den är prima! den får det bli på makens julfest. fast vad ska jag ha på fötterna...? ;D

Anonym sa...

Var och letade julklänning idag, gick inget vidare... Kollade även efter strumpbyxor för oss gravid men där kammade jag också noll, några tips till en förtvivlad gravid bloggerska?

Linda K sa...

spiro: den lilla svarta fanns på rean! såg bara s och xl, möjligt att det fanns andra. intressant? jag köper svarta mammastrumpbyxor på h&m, dom är bra. lindex haf visst också.

Anonym sa...

Piss-H&M här hade bara hudfärgade... Får kolla på den andra H&M affären, vill ha svarta. Har klickat hem två klänningar från nätet förhoppningsvis passar nån av dom, är en L.. :o)
Tack för tipsen!

Linda K sa...

spiro: hudfärgade?! galet elelr cool, jag kan inte bestämma mig :D lycka till med dressarna!