lördag, mars 11

When you wish upon a star...

Om jag fick åka in till stan och köpa mig två plagg skulle det bli en klänning och ett par jeans.

Klänningen ska vara en som funkar både just som klänning och att ha över jeans. Helst en färg som funkar året om. Gärna puffärmoch söt krage. Jag har inte sett den rätta än. Kan i och för sig ha och göra med att jag aldrig är inne i stan och hinner göra butiker.

Jeans kan man jag aldrig ha för många av. Inbillar mig alltid att jag kommer att se lite smalare ut i ett par nya perfekta jeans. Jag vill ha ett par med raka ben. Och sån där snygg jeansfärg, som Jennifer Aniston ofta har på sina (ja då vet väl alla!) MÅSTE bara möta våren i ett par såna. Vad tror vi om Diesel? Eller good old Acne?

En snabb titt på senaste kontouttaget får mig att skratta och gråta på en gång.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Acne, prova tub.
Känns nytt med så hög midja.
Det enda är att fläsket flyttas uppåt.
Vad duktig du är som kan hålla dig om det nu finns pengar och allt.
Själv köpte jag en ny börs och den är så fin för det är verkligen en börs.
ewa

Polly sa...

Jag ska ge acne en chans. Fast inte före den 25:e.. Och helst inte förrän om ett par kilo.. ;)

Anonym sa...

Acne!
Min personliga favorit, stuprör är så fint.

Linda K sa...

alla: jag har två Acne-jeans varav ett par stuprör. Skulle vilja ha ett par jeans med raka ben. Ja ja vi får se. Säger som Polly, inte före den 25:e :P

Anonym sa...

Hahaha! Låter nästa som om du lider av lite lätt shoppingabstinens. Jag känner igen mig och jag vill också shoppa jeans och klänning!!!!

Malin sa...

Tycker inte du behöver se smalare ut! Du är ju som en vidja! :-) Undrar hur det går med skrivbordet?

malin

Anonym sa...

Det är som du läser mina tankar. Jag skulle så gärna vilja ha en snygg klänning och ett par snygg jeans, svarta eller kanske grå... Men det får vänta till månaden är äver snyft.

Anna sa...

Precis vad jag skulle sätta högst på min önskelista också. En vän hade en helt ljuvlig klänning på fest igår som jag bara måste prova. Får kanske dra fram kreditkortet... nu igen...

Linda K sa...

tina: abstinens var ordet :)

malin: tack vad snällt :) Jorå jag harbestämt mig för att inte måla om utan skaffa englasskiva istället. Med fint tyg under. Var det du somtipsade om det?

cecilia: vi får lida tillsammans :(

anna: du har väl världens finaste klänning på g, inför bröllopet? :D

Fru Choklad sa...

Men du! Du behöver inte se smalare ut! (Inte ens lite) Du är jättefin som du ÄR! Vi har ju sett bilder av dig så det är inte tomma ord!

Linda K sa...

bling bling: tack rara. Nä det är väl ingen fara men man vill ju alltid shapa up sig när det våras :)