fredag, mars 31

Ta tablett

När jag pluggade i Borås knapprade vi av någon anledning tidvis ofta halstabletter. För att vi var förkylda? För att det var gott? Hur som helst fnissade vi väldigt åt meddelandet på förpackningarna. Och jag tycker fortfarande att det är rätt komiskt.

"Överdriven konsumtion kan ha laxerande effekt"

Jag satte i mig en hel ask igår jag. Kan komma att behöva en till idag...

PS. Var skeptisk till smaken cactus, men den var ju helt ok. Och det enda som fanns i automaten på jobbet. Annars väljer jag alltid lakrits. Som godis. Hyperlaxerande?

11 kommentarer:

Anonym sa...

det här har snarare med LYXerande att göra än laxerande... faaan [förlåååt, men precis så är det] vad smart du är som sätter nyckelringen runt halsen! hur snyggt som helst!

Anonym sa...

Om du är på jakt efter en laxerande effekt, kan jag rekommendera Viktväktarnas citron- och apelsinkola.................Varningen var nödvändig, speciellt om man vräker i sig hela påsen på en gång!!
Ingrid

Fru Choklad sa...

Det är väl bara att erkänna. Jag hör också till dem som missbrukar Läkerol! Måste ALLTID ha (minst) en ask på skrivbordet. Annars blir jag tjurig. Min favorit är Red & Spicy. Så värst spicy tycker jag väl dock inte att den är, men smaken är god i alla fall.

Även om det är ytterst sällan jag får i mig en hel ask på en dag så har jag inte märkt ett jota av att det skulle ha någon laxerande effekt!? Måste gälla personer med extremt känslig mage i så fall!

Linda K sa...

lindarling: tack :D

ingrid: ha ha ha nä på jakt är jag ju inte! Men ajg ska undvika dom nu ;)

bling bling girl: har faktiskt aldrig märkt av det heller :)

Anonym sa...

Så rätt, en läkerol ger ingen laxering.Två läckra ålar ger re-lax.Pfff fniss Mum

Anonym sa...

jag är beroende av läkerol och Extra tabletter med lakritssmak - smaskens!

Linda K sa...

mum: ho ho hi hi :D

hedgehog-sara: gottigottgott :P

Anonym sa...

Inge varningstext men dock rolig är texten på tyska Ritter sport choklad bars:
Praktisch. Quadratisch. Gut
/elca

Linda K sa...

elca: ha ha ha! :D

Anonym sa...

Fludent a.k.a "Ansiktsburk" av den gamla sorten hade väl den varningen?

Den nya har det inte, då tar jag två nu!

Linda K sa...

mafo!: damn! jag har inte haft ansiktsburk på länge. Ta en till mig med! :D