torsdag, mars 30

Intresseklubben noterar

I morse på bussen (som tar typ en kvart) hann jag avverka fyra pappersservetter. På snor. Det är något av ett rekord.

UPDATE: Känner att jag måste vidareutveckla detta (är iallafall inte lika äcklig som P3:s Morgonpasset igår, där spelade dom upp hur vinterkräksjukan låter). Jag snyter mig ju inte bara en gång i varje servett. Minst 8 gånger. Alltså:

8 x 4 = 32 snytningar
32/17 (lite mer än en kvart) = 1,9 snytningar per minut

+ ett gäng nysningar och hostattacker

Slutsats: du är ganska förkyld, Linda.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Du får krya på dig (:

Anonym sa...

Hem och bädda ned dig kvinna!! Och nej, tycker inte snor eller snytningar är speciellt äckligt. Det finns värre saker... tro mig!!

Anonym sa...

Stackars Linda, krya på dig!

Anonym sa...

Linda, hoppas näsan snart slutar rinna och att du frisknar till!

Anonym sa...

Usch, dock är förkylningar ett säkert vårtecken. Krya på dig!

Linda K sa...

alla: tack och gulle er. Mår inte så dåligt (när jag knaprar alvedon), mest jobbigt med hostattacker och snytande. Nu - enhetsmöte i dagarna två! :)

Anonym sa...

Är det dagisbassilusker? Jag har gått med lite diffust halsont i ett par veckor nu. Tillräckligt mycket för att jag ska ha nåt att skylla på att inte träna, men inte så det stör nämvärt förövrigt. Jag skyller på dagis. :)

Polly

Anonym sa...

nää - ajabaja Linda o jobba när du mår så!!

Hem med dig, glass, täcke och Bevvan på tv. Mjuka näsdukar och alvedon och uppassning från resten av familjen - det är mitt recept =)

krya på dig ordentligt nu!

Linda sa...

Jag har snytit mig konstant i över 3 veckor nu. Idag kanske 20 gånger. Usch!

Anonym sa...

Men...det låter som att du borde ligga nedbäddad i stället för att vara ute.
Krya på dig!
*kram*

Linda K sa...

åh tack alla rara! vad mysigt det är med krya-på från fellow bloggers :D

Lindas trädgårdsblogg sa...

Och du påstår att du inte är matematisk! Krya på dig.

Linda K sa...

linda: ja där fick jag till det. Avandcerat med plus och delat, som det ju heter :P Tack.