fredag, mars 31

Det var droppen

Nu får det vara nog. Fläck efter fläck har etsat sig fast på min vita långärmade top. Nyss var det avocado. Dags att skaffa en ny. Den jag har är från Sisters och den har varit prima. Men jag tror inte dom har kvar samma längre. Får ge mig ut på spaning. Långärmad vit rundhalsad är ett måste! Även när det våras.


Grön fläck - tröjan ska väck

Hittade förresten ett jättesött linne på Åhlens i eftermiddags när jag spejade efter den här söta. Lite som bh:n fast längre, naturligtvis. Som jag inte köpte eftersom det är en dag kvar. Var så fokuserad på bh:n att jag inte riktigt tog in vilka färger linnet fanns i. Tror jag får återvända i morrn.

Djup tanke: hur smart är det egentligen att karva i avocado när man har vitt på sig? Att utmana ödet skulle vissa (maken) säga.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror personligen att fläckar dras till en vit tröja. Jag spiller endast kaffe när jag har en vit tröja på mig, så det gäller att ha förkläde när man lagar mat i vita kläder.

Anonym sa...

en sån topp har jag, den är superbekväm

Linda K sa...

cecilia: och om det är så att man spiller lika mycket på färgade plagg är dom läskigt skitiga fast man inte ser det :P

Polly sa...

Jag säger bara - Vanish!! Löser alla problem. Kanske inte relationsproblem, men snudd på.. ;)

Anonym sa...

Jag behöver också en bra långärmad vit! Jag följer med spänning!

Linda K sa...

polly: vi talar att antal ingrodda fläckar, inte ens vanish rår på dom :(

anna: Sisters är prima!