lördag, mars 25

Ha på dig nu, säger Ebba

Ok jag köpte VR igen. Barnsligt av en 34-åring måhända. Jag kallar det att bejaka sitt barnasinne. Finns en lista över vad som är inne. Och en över vad som är ute också såklart. Men jag fokar på det positiva.

Ha på dig nu-listan:
  • Något tvärrandigt - min rosarandiga Filippa-polo. Skulle gärna ha nåt svart- och vitrandigt också.
  • Vitskimrande ögonskugga - japp, min favvo
  • Köksduksrutigt - nja inte nåt vidare. Skulle va nån söt blus då?
  • Blått! Marint, klein, havsblått - ständig jakt på marin kofta!
  • Svarta tights - har men inte vågat använda än. Kanske när värmen kommer...
  • Vinrött nagellack - målades på så sånt som igår kväll!
  • Allt som Nicky Hilton har - SÅ modekåt är jag inte att jag måste kopiera en hel människa.
  • Rosmönstrad klänning - man ska aldrig säga aldrig...
  • Mixa pasteller - också det när värmen kommer?
  • Vita herrskjortan - makens är alldeles för stora, men jag har min vita Lagerfeld-skjorta herrmodell. Jippi!
  • Shortsshorts shorts! - ja så klart.
  • Platåskor - usch dåligt med det. Nåt par nånstans.
  • Sidflätan - nä.
  • Guldkedjor som halsband och väskhandtag - check!
  • Fyrkantig Roland Mouret-ringning - vem e Roland?
  • Lackade accessoareri klara färger - känns som nåt som kommer att vara inne till augusti och sen dö. Satsar inte.
  • Pyttepartyväskan - är LV Pochette pytte?
  • Ballerinaskon - svarta ja. Guld vore kul!
  • 60-talshår - tupera kan jag väl och klämma på ett diadem.
  • Högjeansmidja och hängslen - svarta högmidjade har jag sen förr. Farfars hängslen rockar fett.
  • Trenchcoat - Burberry vintage!
  • Tulpankjol och knälång sidenkjol - varken eller. Inte säker på att det är min grej?
  • Pilotsolglasögon - visste serru.
  • Rosa teknikprylar - ont om såna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Blev lite förvånad över att västen och prickigt hamnade på utelistan?!

Anonym sa...

Måste säga att jag inte riktigt gillar det här med -och innelistor. Dom får folk (dvs de unga tjejerna som följer dom slaviskt) att må dåligt. Själv är jag inte ett dugg intresserad av att följa en media blondins lista, men jag måste säga att denna innelista va helt i min stil!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Linda K sa...

lindisen och sophie: man får ta ebba med en nypa salt. Väst är ju toksnyggt, prickigt likaså. Synd om unga tjejer tar för allvarligt på det, håller med. Särskilt som listiorna ändras hela tiden :)

:sericea: sa...

åh jag blir så trött på dom fåniga modemediablondinderna. ha på dig ditt, ha på dig datt. köp detta! och om du inte har råd kan du stanna hemma i garderoben.
blää.

Linda K sa...

sericea: som sagt, man tager det med en nypa salt och tar till sig sånt man tycker passar en själv! :)