onsdag, mars 15

Lunch

Ni vet när Benny Hill springer runt lite för snabbt med den där musiken (dadidada daddidaddi dida daddi daddi dii da dadi dadidaaaaa) till? Så ungefär var min lunch idag när jag gjorde stan på en timme. Fort gick det, och efter att jag kommit på Benny Hill-låten gnolade jag den frenetiskt med ett fånigt leende på läpparna. Var det nån som såg mig? Måste ha sett galen ut.

Så här såg banan ut:

Start Librislokalen på Biblioteksgatan - Zara i Sturegallerian (fullt av söta kortärmade blusar med puffärm) - windowshopping utmed Biblioteksgatan - Nanso på Norrlandsgatan (klänningar med mönster som 70-talstyger, dags att sy om ett gammalt påslakan?) - H&M på Hamngatan (provade utan att köpa!) (här nånstans började jag dessutom gnola) - genom NK - Tiger i PK-huset - genom Birger Jarlspassagen i all hast - Chanesse på Grev turegatan (dyrt för att vara second hand) - genom Sturegallerian - en macka i all hast på Sandy´s - åter till Librislokalen.

Dessutom en sväng förbi Tant Gredelin på väg hem. Inte illa pinkat för en svältfödd shopperska?

7 kommentarer:

Anonym sa...

well done, mate!

Polly sa...

Frågan är om man verkligen ska erkänna att man kan Benny Hill-låten... fniss ;)

Linda K sa...

lindarling: cheers mate!

polly: jorå det var ju stora nöjet på den tiden det begav sig :D

Anna sa...

Men wow vilken viljestyrka! Själv var jag på Fältöversten för att köpa födelsedagspresenter igår. Inte lyckades jag hålla mig ifrån shoppingen.. en liten ögonskugga från MUS slank ner i påse och några nya fräscha handdukar till badrummet. Det var ju ändå rea...

Anonym sa...

Hihi, roligt att Libris har lokal på Biblioteksgatan!

Anonym sa...

chanesse är verligen dyrt, men med ett otroligt fint utbud!

Linda K sa...

anna: avis!

ida: ja passande! Jag borde också bo på den gatan ;)

sigrid: japp, mysigt att rota runt bland plaggen en stund :)