söndag, oktober 2

Lindas garderob

Försöker mig på en "kändisgarderob" (fast inte så känd då) a la Plaza Kvinna:

MIN KLÄDSTIL: Salig blandning av prydlig bibliotekarie och myspysig mamma. Jeans nästan jämt, känns det som. Kul att försöka vara fin även om man "bara" ska vara på jobbet.
MINA FAVORITDESIGNERS/MÄRKEN: Finns mest Filippa K och Tiger i garderoben. Gillar Paul&Friends, sorg att de inte finns kvar på Sthlm Quality Outlet! Och utan H&M skulle jag inte överleva.
KLÄDBUDGET VARJE MÅNAD: Alldeles för mycket i förhållande till inkomst...
MIN STILIKON: Tycker om Kirsten Dunst´s stil, även om hon ibland kan bli lite väl bohem. Hon är även mitt frisyrideal.
MITT MODEMÅSTE I HÖST: cashmerekofta vore ultimat. Skulle också gärna vilja ha en omlottkofta, snygga höga bruna stövlar med rundad fot och hög klack. Bayswaterväska - ja tack. Och JA, ett Stella-plagg såklart!
MIN VÄRSTA MODEMISS: hm, kan inte komma på nåt specifikt, men med ojämna mellanrum får jag för mig att jag måste ha ett plagg som sen bara blir liggande. För att dämpa min ångest brukar jag gömma det på vinden en tid och sen försöka bli av med det på nån second hand-butik.
MITT VÄRSTA KLÄDMINNE: En fruktansvärd grå manchesterkavaj som jag inhandlade någon gång tidigt 90-tal som jag tyckte vad tokfräck. Tyvärr har jag ett minne av att jag kavlade upp ärmarna på den. Hittade den hemma hos pappa på vinden för en tid sen, den såg ut som en potatissäck.
MITT BÄSTA KÖP: På sistone, en svart Monclerdunjacka på tokrea i Mörby centrum.
MITT SÄMSTA KÖP: En fejk Hermes Birkin bag, på Blocket. Den ser bara plastig ut. Äkta håller i längden!
MITT FAVORITPLAGG: Mina Sevenjeans just nu.
MINA FAVORITSKOR: Svarta ballerinor.
MINA FAVORITJEANS: Som sagt, Seven for all mankind.
MITT DYRASTE PLAGG: räknas väskor? I så fall Alma från Louis Vuitton. Annars min Mountain Hardwear dunjacka.
MITT SEXIGASTE PLAGG: kanske svarta Kookai-klänningen.
MITT SMYCKESSKRIN: I en skrivbordslåda. Allt från fuskpärlarmband till halsbandet från Svenskt Tenn som jag fick i morgongåva. Sånt jag använder ofta har jag i ett litet tennfat på skrivbordet. Favoritsmycke: förlovnings- och vigselringarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din stil är så snygg så jag skulle bara vilja trycka copy paste och vips skulle mina egna klädproblem vara ett minne blott.

Den där lila knytisen är fantastisk!!

Måste bokmärka.

Linda K sa...

Tack! Vad glad jag blir :) Nu måste jag kolla in din blogg!

Anonym sa...

Men vaddå, är ni bloggvänner från början.