måndag, oktober 10

Väska-cravings!

Har haft den i tankarna en tid nu, men eftersom jag inte visste vad den heter har jag inte kommit mig för att leta efter den. Förklarade för maken, typ så här: en sån där silvrig väska, eller inte silvrig, metallic...fast nej jag menar rostfri...rostfri väska, går det? Jamen iallafall så är det som en resväska eller portfölj, eller nåt mittemellan, som jag kan ha kläder i. Maken: du kan väl inte ha kläder i en portfölj? Jag: nä resväska då. I silver. Eller rostfritt. Om det går... Och så hittade han den! Hurra. Det är alltså en Rimowa ("Väskor med räfflor") jag menar. Tror det var i Plaza Kvinna jag såg en bild med en sån full av kläder. Som tillhörde Nina Persson. En massa snygga plagg nedstuvade huller om buller, så att hon skulle ha att välja mellan på en plåtning. Så vill jag också göra, kasta ner plagg i min Rimowa och resa. Fast jag skulle nog vika mina kläder (nästan överdrivet ordning-och-redig ibland). Eller bara ha väskan stående, för att den är snyggo. Nån som har en begagnad att sälja?


UPDATE: Men hallå! Kollar just på CSI och dom har en Rimowa! Som undersökningsväska. Lite scary.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!

Jag har en sådan Rimowa att sälja.

Mvh Y.H.