söndag, oktober 16

Sköna söndag

Detta hann jag med denna kalla vackra dag:
- till Ikea med sonen. Blev som vanligt dubbelt så mycket som jag tänkt mig. Bland annat julgrejer, nu ere jul igen...
- en snabbscan på outlet, "när vi ändå var i närheten". Kollade för fyrtioelfte gången på den fina grå Acnekoftan, men jag vägrar 700 kr. Det är väl inget outletpris heller! Annars inget att fynda.
- till Bromma för att byta sittvagnen vi köpte där igår som visade sig vara trasig när vi packade upp den. Ilska. Babyland-tjejen tyckte det var skämmigt och bad om ursäkt och monterade den nya vagnen i ett jihu åt mig.
- svärföräldrarna kom förbi och fikade.
- dammsög övervåningen. Under tiden spred sonen russin över hela huset. Hittade ett i örat på honom också.
- ut på tomten och krattade löv. Härligt!
- prommis till affären och handlade blöjor. Sonen fick provåka vagnen, som fick högt betyg (antagligen pga ditmonterad ratt).
- sydde dragkedjor på kuddöverdrag till två kuddar i soffan. Blir mycket snyggare och mer praktiskt. Nu väntar dom bara på en kompiskudde från Svenskt Tenn...
- blogg innan det är dags att hoppa i säng.

3 kommentarer:

Polly sa...

Körde faktiskt också en snabbscan på Outleten i går! Hade dock otålig son i släptåg så det blev varken provat eller shoppat. Men de verkade ha en del kul skjortor på Shirt Factory, tyckte jag. INGEN i M dock... :-/ Nej, jag får ta en repa dit, barnlös vid tillfälle! :)

Linda K sa...

polly: när jag som bäst stod och provade Acne-koftan såg jag genom fönstret min son glatt tjutande tulta förbi utanför...ut och hämta och in igen. Så höll vi på ca en kvart. Lättare att lämna pyret hemma.

Shirt Factory kan ha godingar, det gäller att ha tur med storlekarna ja.

Polly sa...

Haha, ja, min gosse ville bara åka rutschkana, så istället för att prova kläder tyckte han att jag skulle stå och frysa istället...!