lördag, oktober 15

Din sko - min sko?

Var på Din sko och provade stövlar med bonusdottern idag. Hon ville ha mockastövlar med det var ett no-no. Måste vara något som står emot snöslask. Jämmer och elände. Minns det som igår när jag själv var i den åldern. Ville ha de där snygga stövlarna (i mocka om jag inte minns fel) som de coola tjejerna i skolan hade. INTE de grova skodon med enorm sula pappa kom hem med till mig. Så jag lider med henne, samtidigt som jag ju ska föreställa vuxen och förståndig nu. Vi hittade ett par stövlar, en slags blandning mellan frye boots och vanliga boots, slitet bruna med rundad tå och med remmar och spännen runt benet. Men typ tokfina. Tyckte inte hon. Inte först iallafall. Såg för vuxna ut. Var inte sköna. Jag provade dom också och blev faktiskt lite förälskad. Till slut gick dottern med på att köpa dom på öppet köp för att kunna prova till olika plagg hemma. OM vi skaffade benvärmare som hon kan ha till. Sagt och gjort. Jag hoppas dom är keepers för hon är galet fin i dom. Jag kan inte glömma stövlarna för egen räkning heller. Var år och dar sen jag köpte skor till mig själv på Din sko, trodde jag var förbi det. Återfall?

De här Timberland-look-a-likesen har sonen på sina fötter numera, inhandlade i ovan nämnda butik. Strl 24, hur rart är inte det då?


Inga kommentarer: