söndag, oktober 23

Walk this way!

Vilken gudomlig eftermiddag/kväll i musikens tecken. 80´s videos top 100 på vh1. I princip ALLA låtar är ju bra, och de som inte är bra är ändå nostalgitrippar. "Summer of 69" t ex älskade jag då (Bryan Adams också för den delen)och nu känns den lätt tjatig, men ändå full av minnen. Jag hardansat mig genom kvällen. Nu är det "Money for nothing". Shit pommes frites, var ju tonåring när det begav sig. Hade en t-shirt med den tecknade gubben i videon på, inhandlades på språkresa i Bornmouth. Hur han ser ut, Knopfler, krullhår och pannband.
"I want my mtv..."


UPDATE: Nämen jag måste köra en countdown på de sista.
9. Wild boys, Duran Duran (vilka frillor! dom som var så snygga)
8. Every breath you take, The Police (han ser ju precis likadan ut, Sting. Lite mindre hår nu)
7. I wanna dance with somebody, Whitney Houston (fräshare då än nu)
6. There must be an angel, Eurythmics (jaaaaaa)
5. Pride, U2 (helt ok, men aldrig mina favoriter)
4. When doves cry, Prince and the revoultion (Prince är Prince är Prince är Prince)
3. Paradise city, Guns´n´Roses (nä tack, jag var synthare jag)
2. Like a virgin, Madonna (f*n vad cool hon e)
1. Bad, Michael Jackson (näää! kan tänka mig 50 bättre låtar)

Inga kommentarer: