fredag, oktober 28

I like Granit

Med Elle Interiör följer ofta en massa reklam. Igår kom en broschyr med från Granit. Åh jag gillar den butiken. Enkla snygga användbara grejer. I svart, grått eller vitt. Bland annat hittade jag fina runda grytunderlägg i grå filt. Har letat förtvivlat efter snygga underlägg hur länge som helst, utan framgång. Jo, på dyrfavoriten Svensk Tenn finns det några ärtans pärtans, men smakar det så... Dessa kostar 19 kr/st, jaaaaaa! De vi har hemma nu är såna där korkvarianter från Ikea. Har haft dom så länge att de antagligen snart förflyttar sig från köket på egen hand. Vi talar sunk. Vi talar Linda åker in till stan pronto och besöker Granit. Kan man tvätta filt?

Fanns också självhäftande bokstäver och siffror i plast. Sånt är jag lite sucker for. Och gör-det-själv-kalendrar. I brunt, vitt, grått eller svart. Tre olika storlekar. En sån försökte jag få tag på för en tid sen, men fick då beskedet att det är säsongsvara. Och nu är det tydligen säsong, så skynda fynda.

PS. Tips: deras katalog finns att ladda ner i dpf från hemsidan. Fast i den finns inte mina grylappar med. Mysko.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Granit har verkligen fina saker. Håller med till punkt och pricka!

Anonym sa...

En kompis till mig är chefsdeigner på Granit :) Jag får handla billigare. Det är bra.

Linda K sa...

maria: good for u! :)